1 aug. 2016

We used to sit together and sew one flower with our two needles, sewing it on one piece of cloth, sitting on the same cushion, singing one song in the same key, as if our hands, our sides, our voices and our minds were stuck together

Just nu består mitt liv av i stort sett tre saker: 1) jobba 2) sy 3) umgås med någon jag tycker om.

Det bästa är att jag kombinerar detta med att dricka absolut noll alkohol. Sjukt skönt att låta kroppen vila efter all semesteröl. Dessutom kommer min lever attackeras av omåttliga mängder champagne redan om en vecka på Medeltidsveckan igen, så det är lika bra. 

Oh - just det. Jag har också tillbringat många kvällar med att se Stranger Things. Denna magiska serie. Fullkomligt avgudar den. Rekommenderar varmt soundtracket också, som återfinns här på Spotify!

Bildbomb från IG följer. Handsyr just nu så att fingrarna blöder - en ny överklänning, nordeuropeisk, 1520-40-tal, i bärnstensfärgat ylle från Handelsgillet. Det är förbannat kul att hantverka, men som vanligt sätter jag igång alldeles för sent & hamnar med ständig tidsbrist. Å andra sidan jobbar jag bättre med deadlines, så kanske är det mitt undermedvetna som lurar mig...

















All is good - all is well. Hantverk & kramar är bra för själen. 

Inga kommentarer: