22 sep. 2009

Semester equals books!

 '

Det bästa med semester är att man läser jävelmycket. Mina senast lästa böcker är en himla kompott. Beskåda: 

⇒ Marie Antoinette, biografi av Joan Haslip. (Ända sedan den späda åldern utav cirka 11 har jag varit som besatt av den där M-A. Det sitter tydligen fortfarande i :D) 

⇒ The Secret King: The myth and reality of nazi occultism. (Anton lånade mig den. Jag trodde inte mkt om den från början men jag måste säga att den var SJUKT intressant) 

⇒ Pappersväggar, av den bäste herr Ajvide. (Första novellen var bäst, jag satt helt tårögd i matrummet på jobbet ♥ Resterande noveller var kungliga också, i might add) 

⇒ A guide to Tolkien. (No comments :D Ni skulle ändå inte förstå. Är man ingen Tolkiennörd kan man aldrig förstå.) 

⇒ Axel von Fersen, av H. Lindqvist. (För den som missat det så var Mr von Fersen inte bara vår landsman & tydligen helt fasligt stilig, utan också Marie Antoinettes hängivne älskare & förtrogne ända tills hennes avrättning. Man kan här tydligt se en röd tråd i min sommarläsning :D) 

⇒ Frillor, fruar och herrar: en okänd kvinnohistoria, skriven av ingen mindre än min fabulösa mor! ♥♥♥ Hon är bäst, även på att skriva! Bäst bäst bäst! 

Den enda kontentan jag kan se är att jag är en nördig ockultist med förkärlek för skräck, rokoko, döingar & gamla nazister :D öh, OKEJ?!

6 kommentarer:

Anna Nio sa...

Åh, "The secret king" har jag lagt till i min 'vill läsa'-lista, plus en bok som kom upp på relaterade titlar, som handlar om allt jävelskap satanister och metaldårar har ställt till med genom tiderna! :D

andrea sa...

Jag har ju fortfarande Antons kopia, men jag måste nog lämna tillbaks den snart. Haft den i mer än ett halvår *SLARVMAJA* Men fråga honom om du kan låna den! Väl värd din läsning :)

Anna Nio sa...

Nej, jag köper den i så fall, jag har ju över 300 titlar på min "vill läsa"-lista och över 30 olästa böcker hemma, så här behövs inte lånas nånting alls. :D

andrea sa...

tur att livet är jävligt långt då. jag tänker ofta det, hur mkt böcker, musik & filmer man har kvar å uppleva. Nästan så man ser framemot bli gammal :D

Anna Nio sa...

Haha, jag vet, jag tänker också att jag har ju resten av livet på mig att läsa och se allt jag vill!

Sarah sa...

Fin liten lista! När jag slutar läsa massa tråkiga ämnen på universitetet som dränerar mig totalt på läs-energi (och energi i övrigt för den delen) ska jag ta mig an någon av de här titlarna tror jag!