24 maj 2013

Coola brudar från förr, del 2.

Mitt jobb hade häromdagen stor huvudkontorsfest! Tema var Speak Easy - dvs hemlig fest under alkoholförbudet, med 1920-1930-tals tema! Eftersom jag inte alls är någon sucker för glamour, långa klänningar å tingeltangel så kände jag mig först lite orolig inför denna maskerad. Ändå tills jag upptäckte coola bruttan Amelia Earheart!

Amelia var den första kvinnliga piloten att korsa Atlanten ensam. Hon blev naturligtvis kändis & vann en massa prestigefulla utnämningar. Dessutom var hon cool å tuff:




Så jag bestämde mig för att helt enkelt köra 1930-tal kvinnlig pilot, a la Earhart! Jag lånade en gammal skinnjacka & blus från mamma, köpte pilotmössa & brillor på nätet samt fick låna skitcoola gamla ridbyxor från min kompis Lupus. Höga tajta kängor hade jag redan. Tadaaa:







JAG VANN BÄSTA OUTFIT PÅ FESTEN! :D:D:D 

Min kollegor var extremt stiliga också, vi var väldigt matchy matchy:



Jätten i mitten är min chef & Maria längst till vänster min kollega! Så himla fina & bruna! :D Tur att man har kollegor som är minst lika nördiga när det kommer till historiska kläder & maskerader som jag! :D

6 kommentarer:

Maja sa...

Så. Jävla. Snyggt.

bela sa...

det gjorde du JÄVLIGT bra. och det passade dig!

andreadoria sa...

Maja - åååh! Tack! :):):)

andreadoria sa...

bela - :D:D TACK! Ja jag trivdes faktiskt, men det är alltid bättre att vara tuff brud än att vara brudig i klänning! Så känner iaf jag :)

Septikemi sa...

Grym outfit! Du verkar vara en hejjare på maskerader :)

andreadoria sa...

Septikemi - Ja, det är något utav en liten personlig favorit, det här med maskerader. Det är ju så SJUKT KUL å klä ut sig! Helst till cool/ond typ med skägg, men pilottjej går också bra ;D