23 juli 2014

JERA - FEHU - MANNAZ

Fan vad jag är skandinavisk. Jag orkar liksom inte med värmen. Blir passiv & längtar in i skuggan. Idag sket jag i allt vad nyttigt leverne jag försökt uppnå hela veckan heter, korkade upp en öl & slog på HALO 4. Ibland är det så jävla gött att få vara lill-vuxen. Jag får göra så om jag vill. Man måste inte vara ute när det är 30 grader. MAN MÅSTE INTE.

 

Fast innerst inne vet jag att jag efter den här sommaren måste ta mig i kragen och 1) röra på fläsket 2) öla mindre. 
Jag har ju den här sommaren varit i Frankrike på HELLFEST (å druckit öl), haft en hel vecka av spelmansstämmor med folkmusik & dans i Dalarna (å druckit öl), åkt till fagraste Västergötland  på festivalen GEGGAN (å druckit öl). Återkommer eventuellt med fina bilder från äventyren.

Efter allt detta tänkte jag inte skulle dricka mer öl innan jag åker till Gotland om två veckor (där det kommer drickas öl). Men det är inte helt lätt när mina dumma kompisar från Götet kommer hit imorgon (för å dricka öl med mig på Aifur) & när mina dumma syskon styrt upp stor ska-fest i helgen (lyssnar man på ska dricker man öl, per automatik). Oh dear.

Men man ska inte klaga. Jag mår bra, är frisk, livet leker, sommaren har varit & är fantastisk. Man ska inte ta något för givet, har jag fått lära mig den här veckan. Absolut ingenting. Livet bara händer en, trillar en i knät alternativt slår en i ansiktet. Man får tacka, å ta emot. Gärna med en öl & en vän. Eller bara en vän. Eller ett xbox. Eller en påse med runor.

Det sunda tar jag igen till hösten. 

Inga kommentarer: