9 juni 2015

Cruelty Free: även tassarna behöver kärlek




Jag tillhör den där gruppen av människor i samhället som är sjukt petig med handkrämer. Inte att jag är någon form av märkesslampa - men jag hatar ungefär 90% av alla handkrämer som finns på den kommersiella marknaden. Förutom att jag inte gillar sådant som högst troligen är testat på djur, står jag inte ut med krämer som är silikonbaserade. Till en början var det mest ett ställningstagande mot det faktum att silikoner inte är bra för huden OCH riktigt uselt för vår natur, sjöar & hav. Men sen har jag börjat inse att silikonbaserade krämer KÄNNS annorlunda: ofta svider de lite när man applicerar, krämen försvinner snabbt & hjälper inte ett dugg i längden. Skit med alltihop!


Men så fick jag testa en handkräm av märket WELEDA rätt nyligen hos en kompis. SHITPOMMES vilket bra märke! Ekologisk & naturliga ingredienser, eteriska oljor, miljömedveten produktion, nedbrytbart material. Ingen jävla 
mineralolja, parabener, eller syntetiska doft-, färg. Vegansk samt INTE TESTAD PÅ DJUR! :D (Läs ännu mer här)

Själva krämen då? Den heter "Weleda Pomegranate Regenerating Hand Cream" & den är tveklöst den facking bästa handkräm jag NÅGONSIN testat, hands (pardon the pun) down. Långtidsverkande, inte för kladdig, inte för lätt. Händerna känns fan pånyttfödda haha! Luktar lite syrligt bärigt av granatäpple. Kommer fan aldrig använda nån annan, EVERZ!!!

Innehåll:
Vatten, sesamolja, glycerin, alkohol, fettsyraglycerid, sheasmör, solrosolja, stearinsyra, granatäpplekärnolja, hirsextrakt, stickmyrtenextrakt, solrosbladsextrakt, avocadoolja, olivolja, xanthan, äkta eteriska oljor!


Jag köpte min på LIFE för 99:-, men går nog att hitta billigare på nätet. Rekommenderas varmt - det får bli FEM Shane MacGowans:





Någon som har erfarenheter av WELEDAS andra produkter?

Inga kommentarer: