8 juli 2015

Cruelty Free: 4 ytliga grejor!

TIME TO GO SHALLOW! Mina fyra current favoritgrejer, inga testade på djur givetvis. 

Senaste märket jag upptäckt är det tyska ekologiska märket NONIQUE tack vare Veganmakeup.se. Förutom trevliga priser är märket veganvänligt utan animaliska råvaror. Samtliga produkter är fria från parabener, silikoner, paraffiner och polyetylenglykol, samt fri från konstgjorda och syntetiska doft- samt färgämnen, med kallpressade oljor. DESSUTOM består tuberna består av organisk majsstärkelse och inte av plast! Alltså BAM!

Iallfall, lite NONIQUE, lite BURTS BEE & lite ekologisk olja tipsar jag om denna gång:


NONIQUE - Extreme energy Face Cream


Ansiktskrämen är lätt, skön att applicera & doftar uppfriskande av grapefrukt & lime. Den ger ett väldigt matte resultat till min stora glädje & känns perfa under smink. Eventuellt är denna lite för lätt på vintern. Jag kombinerar med några droppar Jojoba på ställen där jag lätt blir extra torr.

Det här måste vara en av de bättre ansiktskrämerna i eko/crueltyfree/nopoo falangen som jag testat, då den absolut inte känns oljig eller klurig ihop med mejk. Jag har nu använt den i två veckor i tokvarmt sommarväder & den är verkligen den PERFEKTA sommarkrämen! Ändå är det återfuktande - vaknar morgonen efter & plytet känns fortfarande insmord & nöjt. Jag tycker Extreme Energy Face Cream känns lite som en budgetvariant av LUSHs Enzymion, så gillar man den kommer man älska denna.

Köpt för 116:- på finamig.se!



Burts bee - Lip shimmer fig!


Äntligen har jag hittat ett pigmenterat icke djurtestat cerat som INTE är knallrosa, ljusrött eller pärlemo utan perfekt kolör för mitt plut! Något skimrande men jag som vanligtvis HATAR det, störs inte alls av det med denna. ÄLSKART! 
Smakar lätt mintigt & är dessutom sjukt bra cerat. Finns i flera nyanser, min favorit är som synes ovan - Fig! 

OBS! Ej vegan, innehåller honung! 

Köpt för 79:- på finamig.se!



NONIQUE - Body Lotion


Kroppskrämen är otroligt skön, superlen som sammet! Luktar som en björnbärssmoothie ungefär! Man får verkligen massera in den & den är snarare lite tjock än supertunn. Men resultatet känns riktigt bra, jag har verkligen börjat digga produkter med granatäpple. Känns som om huden ÄLSKART! Brukar vanligen inte direkt vurma för bäriga dofter, men den här kommer jag på mig med att längta efter att smacka på. OM NOM! 

Köpt för 116:- på finamig.se!


CREAROME - Morotsolja


Innehåller tistel-, aprikoskärn- och avocadoolja med tillsats av morotsextrakt, karotin och E-vitamin! Jag kör denna som en inpackning innan jag tvättar håret. Inbillar mig att det gör mitt hår glansigare & mer lätthanterat. Dessutom går den NÅGOT orangea oljan ihop PERFA med min egen hårfärg. 
Oljan är lite för fet för att använda i torrt hår tyvärr. Eventuellt kan jag ta lite i topparna, men det ger en orange glöd till håret så inte att rekommendera för blondt/silver/blått/lila/rosa hår! 
Suktar man efter att uppnå fyra nyanser av brunt skall denna enligt utsago hjälpa att fixa fin solbränna. Glöm för fan inte solkräm isf!

Köpt för 119:- på Skanstulls Hälsokost!

2 kommentarer:

bela sa...

Jag köpte blint! Enzymoion köpte jag också efter att du rekommenderade den och har haft den hur länge som helst. Den är dock lite för mycket nu på sommaren har jag märkt. Sminket liksom glider av. Har blandat ut den med lite aloe vera. Något bättre.
Vi får se vad jag ska tycka om den här dårå. :D

andreadoria sa...

Bela - Åh! Fan vad kul! :D Jag ÄLSKAR ju "Enzymion" på sommaren, men Nonique Extreme Energy föredrar jag nog ändå, just för att den känns lite mer matte på ngt vis. Tror dock den är ungefär samma återfuktning som Enzymion, så hoppas du gillar den & tycker den är lätt nog , annars får du väl köra tricket med Aloe Veran också. Jag är själv varken fet eller torr, men vill ha lättare krämer på sommaren & Extreme Energy är BOSS! Återkom gärna med vad du tycker! PUSS!