21 nov. 2017

Jordskott - när naturen slår tillbaks


Måste faktiskt tipsa som säsong 2 av SVT's produktion JORDSKOTT. När jag såg säsong 1 älskade de första avsnitten, men blev sedan arg och besviken av resten - man tappade något av magin.

Men säsong 2 har nästan med allt jag saknade i säsong 1. Den är mörkare, mer gritty, konstigare och mer ond bråd död. Det är mindre skog och mer Stockholms stadsmiljö vilket ger en klar Ajvide/"Låt den rätte komma in"-vibe. Inte ofta man säger detta men - säsong 2 är bättre! Jag älskar Göran Ragnarstam (som alltid) men min nya favoritskådis är tveklöst Anna Bjelkerund som spelar Evas mentalsjuka mamma. Hon är ju så SJUKT JÄVLA GRYM. Varför har jag aldrig sett henne tidigare?!

Hela säsong 1 finns på svtplay, samt de senaste avsnitten i säsong 2. Nya avsnitt släpps varje torsdag.

Inga kommentarer: