2 maj 2006

Nätter då pippi är på jobbet...

Senaste impulsköp: gud, jag minns inte ens. sista minuten biljett ner till köpenhamn?
Bästa promenad: den med pippi i hagaparken som jag tog förra sommaren när vi var over the top in love.
Favoritdryck: guinness
Favoritgata: JÄRNBÄRARVÄGEN! :D nje, carnabystreet.
Bästa förfestmusiken: eurodisco eller rejält förbannad ska.
Reser helst till: nordeuropa - brittanien, island, tyskland.
En bra gå bort-present: FOLLE! :D
Favoritlyxartikel: ögoncreme & skitdyr parfym som aldrig slutar lukta lika gott.
Älsklingsljud: pippis pussljud mot min kind.
Senaste upptäckt i Stockholm: puben Tidsfördriv & världens bästa videostore på söder som har ALLT.
Favoritgalleri: Tates? ;D
Tidning jag gillar: vice
Favvosajt: www.cherrymuffins.com
Här bjuder jag mamma på middag: valfritt bra sushiställe i stan. fast hon bjuder oftast.
Favoritförort: BREDÄNG! SHA-LA-LA-LA-LA!
Fikar gärna på: glassfabriken i malmö.
Favoritbutik: apoteket!
Bästa lunchställe: hemma
Favoritgrönsak: SPENAT!
Favoritfärg: röd. eller rosa. eller svart. eller grått.
Favoritmärke: TYGMÄRKEN? ja alla mina - I love beer-tygmärket, business-tygmärket, flogging molly-tygmärket, drunk-tygmärket, nekromantix-tygmärket & love hurts-tygmärket!11
Favoritdjur: hundkatthamsterråttaigelkott
Världens bästa nu levande regissör: wong kar-wai
Stjärna jag vill träffa: gary oldman (ett jväla tjat om den mannen, jag VET)
Favvoskor: mina shackrutiga creepers, elelr döskalleconversen.
Motionerar: gärna men aldrig.
Mest överskattade affär: watergate affären?! haha jag vet inte. alla jävla skitdyra märkesaffärer. go feck yourself. eller jag vet - NIKE.
Mode jag aldrig vill se igen: det är så mkt! men ok: singoalla/indian-modet, utsvängda jeans, technoravegotismen, skärpen där det var långa fransar som hängde ner till knäna på sidan, 90-talsjeansen med skithöga midjor & tröjor helt utan passform (tänk beverly hills), bruna höga stövlar över jeans, skithöga strings som alltid syns.
Favoritprodukt på Systembolaget: i dont discriminate!
Bästa fyllekäket: french sojahotdog på maxigrillen vid medis, kall pizza från kylen, pommes frites.
Dansar helst till: euro, psycho, ska, oi, bluegrass.
Senast gnolade: roy orbisons pretty woman :D
Senaste fyndet: leoparddojerna i london på REA.
Bästa romanen: GAH. 1984, terese raquin, slottet, memnoch the devil, processen, där nässlorna blomma, parfymen, girl from the coast & picture of dorian gray. senast: Låt den rätte komma in.
Bästa diktsamlingen: valfri streetsskiva
Favoritprodukt på Apoteket: deras egna grejor.
Fulaste färgen på kläder: beige? fismintgrön gillar jag inte heller.
I min iPod: FUCK IPODS! jag har mp3-spelare & där är alldeles för mkt skitbra för kunna namedroppa här. en oimapp, en psychomapp, en skamapp, en gwenmapp & en streetsmapp. så mkt kan jag iaf säga. :D
Beställer i baren: öl. om rik (eller med rik) - bloody mary eller white russian.
Användbar pryl: eltandborste.

Inga kommentarer: