19 mars 2008

i rävalyan

jag gillar mina frukostar, hos mig:

Grönt thé eller kaffe samt knäckebröd med ost eller tomat. Görna en c-vitaminbrus till för att lätta upp stämningen lite! ;D
---

I övrigt har jag ett nypåkommet absolut bästa städtips för alla er som älskar nystädat, men inte att uppnå det där nystädade - dvs ta till dammsugare eller moppen så ofta som ni önskar:

Varje onsdag kl 20.00 slår ni på tv4 & genomlider en timmes Rent Hus. Den som inte slås av en OERHÖRD renlighetslusta efteråt & spontant diskar & tvättar spisen (som jag gjorde idag) är inte friska.
Jag har numera besämt mig för att se det varje onsdag, för då vet jag att jag iaf en gång i veckan får disken diskad, spisen rengjord, toan skrubbad å handfatet skinande. :D SMART!

3 kommentarer:

Anna Nio sa...

Och BRICKAN, åh vad glad jag blir! <3

Fint att du hittat ett trick för att hålla rent, annars är ett annat att jobba på städfirma ett tag, så man får upp ögonen för skiten. ;D

Elchin sa...

Grynet, jag är kung på nutrition nuförtiden. Knäckebröd is the -shit-! Man ska helst äta det till varje måltidstillfälle.

Heja syrreutbildningen!

Och heja dumma knep som får en att städa! Jag brukar bjuda in folk på besök, då måste man städa.

Emelie sa...

För mig funkade The Stepford Wives (den gamla). :D