3 aug. 2011

With whiskeyman on new adventures!

AH, vilken jäkla fin resa! En av de bästa på längw. Att återkomma till mitt gamla London, att äntligen igen få träffa min bästa vän av vänner Luc, skåla med ansikten från förr & få åka till nordirland för att träffa Lucs mor & hennes irländska karl. Sagolikt:

ÄNTLIGEN! Äntligen sitta på en liten pub i Stoke Newington i
London & dricka fantastisk ale med Luc (t.h) & bästa Darwood <3

Den goda gamla MC-knutten Darwood hade en isländsk vikingtröja,
vilket naturligtvis direkt innebar att jag tvingade på honom snus :D

Lucs lillebror provade oxå en snus, men mådde dessvärre rätt dåligt... :O

Vi bodde hos Darwood & fick njuta av hans fant-
astiska uråldriga kasettsamling av Black Metall! <3

Festligheter! :D


Sen for jag & Luc till Irland, Strabane för att hälsa på Lucs
mamma, hennes man Paul & alla deras underbara hundar <3

The ladypack! Alla är omplacerade hundar eller hemlösa
vovvar som fått världens bästa hem hos Linda & Paul.

Eftersom Paul spelar irländsk folkmusik, Luc är musiker & Linda
spelar en massa själv så blev det en hel del fina folkvisor :)

En av de dagliga hundpromenaderna över irländska vidder <3



Intresserad irländsk ko!

Paul & Linda har även ett stooort hönshus & fina hönor som ger dem dagliga ägg! Ypperligt om man både är vegetarian & föredrar ekologiskt, som Paul & Linda :)

Ladypacks leading lady: helt underbara 13-åriga Tobey, med världens klokaste blick & vänsligaste sinnelag. ÅÅÅH!

En kväll lagade jag & Luc stor lyxvegetarisk middag till Paul & Linda: vegetariska köttbullar med porter, rosmarin & lök, hemmagjord potatismos med persilja, grönpepparsås & sallad med ekologisk fårost!

Porterköttbullarna blev sjukt goda! Receptet finns här, vi körde naturligtvis med quornfärs!

Jag fick äntligen dricka min första äkta irländska Guinness! :D På den underbara puben Farmers House, med Luc & Paul. (Ja den var godare än den brukar)

Eftersom det var min & Lucs sista kväll, å vi inte har någon aning om när vi kommer ses igen, så tog vi en flaska zinfandel, en ficklampa & begav oss ut på de irländska hedarna mitt i natten. Beyond words...

Ååh! Irland var verkligen helt underbart. Dit åker jag snart igen, det kan jag lova :)

Sen fick jag åka tillbaks till london igen utan Luc :( Tack vare bästa Johnny fick jag en lyxig sista kväll i London, med engelsk cider, samtal hela natten & en levande brasa att somna framför. <3

Det enda jag kan vara missnöjd över är att resan kunde varit längre, att jag inte hann spendera ännu mer tid med mina fantastiska bäste Luc :( Men ibland är det bara att bita ihop & jag hoppas vid guuuudarna att vi ses snart igen.


Inga kommentarer: