15 mars 2012

“'This must be Thursday. I never could get the hang of Thursdays.'”

.. som Douglas Adams sa. Jag gillar iofs torsdagar, för torsdagar är Tors dag, & sen är det dagen innan fredag som är en mycket bra dag! 

TORSDAG [♥ ♥ ♥   ]
TROTS att jag började 07.00 imorse (nej jag är inte känd för mitt goda morgonhumör) på jobbet så ordnade sig dagen till sin någorlunda fördel. Fick sluta tidigt & hamnade i telefonsamtal med Stockholms Universitet. Who knew att det tar upp till ÅTTA VECKOR att få ut en kandidatexamen?! Cheesus. Här tänkte jag att jag glatt skulle överraska mamma med en examen i dagarna, men tydligen måste jag vänta två månader med det. Prutt!
Lyckades iallafall inhandla livsviktiga (& snuskigt billiga) ingredienser inför tema-festen jag ska på på lördag! Här kan vi snacka bildgåta - hedersutnämning till den som lyckas gissa vad jag ska göra (de som ska på festen oxå får såklart inte gissa!)


Gammalt gosedjur, låga strumpor, sax & lim = ?

Blev bibblan-besök också med liten novellsamling av Edelfeldt jag inte kunde hålla korvfingrarna ifrån, & en religionsvetenskaplig bok om gnostiska texter. Win! Älska bibliotek! <3


MOT SÄNGEN! MOT BÖCKER! MOT FREDAG! :D

Inga kommentarer: