7 sep. 2012

Maos lilla rödvin, aspig ananas & en hund som heter Bruno.

Innan fredag kommer fintorsdag. Min fintorsdag inleddes starkt med att två böcker kommit på posten, "Varulvar" & Sofias alster "Den Plötsliga Dörren":


Vad passar bättre på en fintorsdag än att möta upp den famösa, upcoming författaren av boken till höger, dvs fröken Sofia, på El Mundo på söder & dricka rödvin?


Jag fick naturligtvis en fin signering i splitternya boken med röd penna (som blooood) & de fina orden "Till Andrea, den bästa av rävar" <3


Sen dracks det rödvin, ananasdrinkar & öl i lagom mängder & pratades om allt i från kränkta vita kvinnor, Häxhammaren, Calvin, oroande samhällsutvecklingar, snoppcirkus, asperger light, Det Svåra Här I Lifvet & tonårsfyllor. Till vår delade glädje upptäckte vi också att El Mundo tillåter hundar, för plötsligt dök coola Bruno upp! Jätteglad & översocial, vi fick klappa honom jättemkt & han vilade lite under vårt bord. Tyvärr lyckades jag bara ta en spöklig bild av Brunkan, men jag tyckte den blev ganska fin ändå. Fast spöklig... Spök-Bruno!


Jag har alltid gillat torsdagar. Från och med nu borde man bestämma sig för att alltid dricka goda saker, med goda människor på torsdagar. Gärna med en hund som kommer in på ett hörn också. Men det är inget krav.

Inga kommentarer: