13 juni 2013

For all that is in the world—the desires of the flesh and the desires of the eyes and pride in possessions—is not from the Father but is from the world.

Folk som inte gillar second hand är märkliga. Jag har aldrig förstått det. Jag tycker jag konstant fyndar saker, å när man väl hittar det där man letat efter länge, nästan alltid betydligt billigare, infinner sig den där sköna känslan av att man lurat någon. :D Inte på ett elakt sätt, utan bara, ja, man har lurat sig till en bra deal. Men second hand är ju istället en win win för den som säljer å den som köper. OCH SJUKT BRA FÖR MILJÖN, dessutom! :D 

Jag har fyndat storslaget den här månaden:

Skinnpaj size 32! (Alla mindre damer vet hur svårt det är att
hitta små pajer) 500:- på tradera!


Min absoluta favoritbok som dock varit slut hos förlaget i flera
år. Äntligen hittade jag den! 200:-, antikvariat.net


Velat ha låga Martens länge, & plötsligt snubblade jag över låga
svarta Martens, Vegan Edition! Hurra! Mina för 500:-, tradera!


I övrigt har veckan mest varit regn, lite mer regn & en hel del regn. Jag har iofs träffat kompisar från Berlin & götet å nomnom:at på fabulöst goda Koh Phangan på söder. Riktigt fantastisk vegetarisk & vegansk mat finns på menyn, rekommenderas! :)

Fia, jag, Evilyn & tjejkompis till de andra!
Emanu, kim & Vera!


 Sen har jag också äntligen sytt på min fina penis-patch på skinnpajen igen! :D En härlig tribute till mitt favoritband, där sångaren helt sonika råkade, ja, tappa ut paketet en gång på scen :D Inför spelning där de spelade på Fryshuset förra året gjorde jag & min kompis Done hemmagjorda patchar med incidenten från scen. TRVE FANZ! <3 :D:D



2 kommentarer:

Septikemi sa...

Haha Hoest-patchen! Win på den :)

andreadoria sa...

Septikemi - haha tack! Härligt att du kände igen, det värmer :)