6 maj 2015

CRUSH KILL DESTROY!

Har haft en fullspäckad helg med punkspelningar, franska kompisar på besök, 1a maj, ölhärj & mc-klubbar! Men jag hinner inte skriva om det nu, har nämligen MYCKET viktigare saker att berätta...!

Ni minns min fabulösa fantastiska vän Ciilja? Som har ett eget klädmärke som heter Crime City Clothing? Well, innan helgen överraskande hon mig plötsligt med att skicka nyheten att hennes senaste omgång av tröjor  som ska tryckas upp för försäljning är en avbildning av, ja, mig! :D:D:D:D Som comic action figure i en Death Match med våran gemensamma kompis i berlin Chema! Alltså KOLLA!!! Chema Zurita V.S Andrea Dolores:


Killen som gör illustrationerna till hennes fantastiska tröjtryck heter Vince Ruarus. Han är inte bara helvetisk fantastisk på att fånga essensen av olika subkulturer, han är dessutom grymt bra på att med enkla medel avbilda riktiga människor, fast som tecknade figurer. Spana bara in CCC's hemsida - väldigt många av illustrationerna är i själva verket Ciiljas kompisar! :D:D

& nu var det alltså min tur! Å vet ni vad det ABSOLUT bästa är...? JAG ÄR EXAKT LIKADANT KLÄDD SOM MIN FAVORIT SERIEFIGUR NUMMER ETT! LOBO!



Finns det någon som följer min blog därute som fortfarande inte vet vem LOBO är? Allright, here it goes - han är en av Alan Grants figurer som min favorittecknare Simon Bisley illustrerat i många år (redan vurmat för Bisley här!). 

För många många år sedan klädde jag ut mig till LOBO på halloween - & gjorde i samma veva en exakt likadan kopia av hans väst på en av albumens omslag, jag jag fortfarande har på mig:



Lobo är en av universums mest fruktade (& troligen biffiga) bounty hunters, med stor förkärlek till bystiga brudar, hembränt, motorcyklar, sin bulldog & extremt stora jävla vapen. LOBOs enda skräck? Hans dagisfröken! Haha enjoy:




SER NI!? :D:D:D:D Jag har exakt LOBOs smink, vapen, armkedja, handskar, braller & monsterboots! Shit, im so happy! Tack igen Ciilja, du är tamigfan BÄST! 

Var man köper den råa tischa sedan undrar ni? Well, håll utkik på hemsidan alternativt på märkets facebook-sida!

Enjoy, ya bastiches! :*

2 kommentarer:

Miss Anthropia sa...

Det är bara så sjukt coolt att jag tror jag dör!!!! :) :)

andreadoria sa...

Miss Anthropia - Haha ELLER HUR! I cant believe it! :D Nu kan jag gå å dö å ha bockat det av min lista iaf. "Tryckt På Tischa: CHECK!"