25 feb. 2016

Min skotska bästis, mjöd & folkmusik i ett snickeri

Det här inlägget är från för ett par veckor sedan. Men strunt samma. 

Helgen kan sammanfattas såhär: min bästis Jonny kom å hälsade på. Vi drack mjöd på Aifur, åt på vegetarisk ristorang, tittade på film, jag fick en fotbollshalsduk från Jonnys skotska lag Kilmarnock F.C & som tack fick han min Bajen-halsduk <3 Vi åkte också ut till min vän Eriks snickeri utanför Västerås där jag & Erik arrangerat en spelmansstämma & bjudit in våra favoritmusiker & dansare.

Det var helt fantastiskt. Det var tredje gången vi arrar denna stämma & den blir bara bättre. Jag brukar inte prata så väldigt mycket om mitt total hängivelse för folkmusik & folkdans. Det är lite som min hemliga fina lilla juvel som jag inte vill visa för de som inte förstår hur fantastisk den är.

Svårt att förklara.

Iaf. Här har ni en liten glimt av min folkmusikjuvel. I videoklippet där mina fantastiska vänner Göran & Smedman spelar vevlira som två jävlar bossar, kan man se mig virvla förbi i väst med ryggpatch, dansandes med Fanny.

Livet är fanimig fantastiskt. Särskilt med folkmusik.





















Inga kommentarer: