1 sep. 2016

Andrea laborerar i köket: Nyttighetschock!

Efter allt semestersvull & oändliga mängder öl å champagne försöker jag nu till vardags köra så hälsosamt som möjligt. Mest för att jag känner att jag mår så sjukt mkt bättre av det. Men kanske också för att mina favoritpar jeans känns LIIIITE för tajta efter semestern haha! :O

Jag varvar gamified motionsappen Zombies, Run! (som jag skrivit om tidigare) med att käka nyttigt. Provade ett nytt recept tillsammans med vargen för några dagar sedan, där man byter ut pasta om vitkål. Låter inte så jävla kul - men helvete vad gött det var! Går snabbt att laga också, riktigt enkelt! Vi körde vegetarisk variant. Går nog att få vegansk också, rätt enkelt med rätt substitut:



Toknyttig kålcarbonara med fejkon! (Ca 4 portioner)

500 g kålhuvud
2 msk smör
200 g creme fraiche 
100 g parmesan
1 paket fejkon/vego bacon
1 tsk peppar
1 gul lök


Dis hos you do:

  • Stek den uppskurna vitkålen i en kastrull i smält smör i 5-7 min (tills den är mjuk & god) - stek samtidigt i en stekpanna upp den hackade gullök & fejkonet. 
  • När vitkålen är redo, smacka ner creme fraiche & parmesanen, samt peppra & salta. 
  • Blanda ihop alltsammans med fejkon+löken! 
  • Om man vill, garnera med lite persilja & extra parmesan! 
  • ÄT! :D

Inga kommentarer: