3 juli 2006

Pjucks & smicker makes the world spin!

success! jag har för första gången i mitt liv lyckas genomlida en hel kväll i högklackat - utan att egentligen lida allt för mkt. :D jag blev plötsligt modig & tog med mina ögonstenar till Ove Med Skägget: autentiska 40-tals pjucks, svarta, handgjorda & helt sjukt fina. & I made it through the night! jag dansade tom! :D receptet på en lyckad kväll i högklackat är
> alkohol
> tillgång till sittplats
> conversedojer i väskan, så man kan byta om till & från utestället
kvällen var mer än lyckad - jag hade dödsfina pjucks, fin lockad lugg som elin hjälpt mig med samt alldeles lagom med alkohol. kvällen blev ju inte direkt sämre av att jag fick världens finaste komplimanger från en tjej på stället. hela kvällen hade folk misstagit henne för mig (hon hade svart/röda dreads & liknande fripp) & så kom hon fram till mig & sa att jag var ngn form av inspirationskälla, att hon tyckte jag var världens snyggaste & att hon tom hade använt en bild av mig som underlag för en typ framtida alter ego-bild hon ritat av sig själv (& sin kille) :D bildtexten var "alter egon: hihi... en dag kanske....":

man blir ju inte så lite smickrad. & sen ett litet tag senare, får jag en utskällning av en helt okänd kille för att jag "var mycket sötare förr i tiden, när du hade dreads". att jag fortfarande har dreads, fast kortare & uppsatt just vid det tillfället, gick inte direkt fram. :D haw-haw!

3 kommentarer:

Anna Nio sa...

Haha, det är skitroligt ju, värsta boostkvällen för dig. :D

Jag instämmer i att man behöver alkohol och sittplats om man ska klara av en kväll i klackar, och ombyte är inte hller dumt, även fast jag inte hade sist det begav sig. Jag kunde inte gå dagen efter. :O Tydligen ska man alltid massera fötterna efter att ha haft högklackat, det är nog himla bra att lägga på minnet. :)

Anna Nio sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Dallerberg sa...

De få gångerna jag går ut och råkar ha jobbiga skor brukar jag ta med mig ett par sandaler i väskan. De tar inte upp så mkt plats heller :D