30 okt. 2013

Halloween! All shall drown in lakes of blood!

Kommer ni ihåg att jag skrev ett inlägg under min kategori Hjältar Från 80-talet, om Thulsa Doom? :D Well, min beundran för denna filmhistoriens onding har äntligen fått infrIas i verkligheten - i år klädde jag GIVETVIS ut mig till Thulsa Doom på Halloween! :D 

Tyvärr har jag inte alls så jättebra bilder på mig i outfiten från festen, men såhär blev det. (Obs! Riktiga Thulsa till vänster, jag till höger ;D)





Som kompensation tänkte jag bjuda på lite detaljbilder på outfiten. Den består av ombyggda motocrosskydd, fejkpäls, en slaktad gardin, plastdolkar, en sönderklippt metallic kjol från Second Hand samt tillfixad hjälm. En svart peruk & svarta kängor ingick också såklart! Thulsa Doom återfinns i all sin prakt i min lägenhet, på min kurviga 50-tals kläddocka! :D



En ful "vikinga"hjälm byggdes om till en Thulsa hjälm med hjälp
av papp, papier mache, svart samt silver sprayfärg :D


Jag byggde om mitt motorcross bröstskydd så att det kändes mer "forntid".

Jag hade också riktig rinjbrynja underst! :D Tungt men tufft!

Älskade att ringbrynjan bara kunde anas här & där, a truly nerdgasmic joy :D

Det var skitkul att vara Thulsa Doom! Även om inte allt för många ens fattade vem jag var utklädd till, så gjorde inte det så himla mycket. Det som däremot gjorde mig mycket förvånad var att typ INGEN fattade vem min kille var utklädd till...

Jag var så himla nöjd med mig själv när jag kom på vem han kunde klä ut sig till (han försökte komma på ngn bra utklädnad som inkluderade mustasch, för han ville såklart inte raka muschen), nästan för nöjd för jag hade EGENTLIGEN velat vara den här karaktären själv, insåg jag i efterhand :D :( För kan man vara någon mäktigare än... VLAD TEPES?!

Jag fixade hans smink & han hade läskiga svarta linser!
(Mathias Rodstedts bild)

Tommy Kent Södergrens bild!


Jag är mycket nöjd! Kolla vad MEGDIGT! :D

Sjukt avundsjuk, Linus blev så jävla cool! :( Han handsydde (!) hela sin outfit å byggde hatten helt själv, älska my handy nerdy man! <3 Sen fick han betalt för sin möda, å vann Mest Originella Outfit på festen! :)

Gästerna på festen var i vanlig ordning orimligt seriösa med ASCOOLA outfits! <3 Spana in Fias inlägg om festen, med massor med fina bilder på hennes coola voodoo-prästinne outfit & alla fina dräkter från festen! Rekommenderas!

ÄLSKA HALLOWEEN!




12 kommentarer:

FannyWiola sa...

Sjukt imponerande!

andreadoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
andreadoria sa...

Weeeee! Tack så mkt :)

Septikemi sa...

Om du fortsätter såhär måste du lova att göra en bok om alla dina outfits när du är pensionär. Lär bli en imponerande bok i så fall!

bela sa...

Du är GRYM! Man kan alltid lita på dig och dina outfits! (Y) Jävlar!

littlesoldier sa...

jäääävlar du, well done!!

andreadoria sa...

Septikemi - haha! :D:D:D Har jag så mycket outfits? ja, fan, det har jag nog. jag är nog uppe i cirka 6-7 dräkter vid det här laget... ja ok, jag ska försöka! "Andreas Coola Maskeradbok"? :D Du ska få ett signerat ex!

andreadoria sa...

Bela - haha tack så jättemycket! :D:D:D Det var en fin komplimang - att dyka upp i ngt halvdant är inte min kopp té direkt ;D ALL IN ALL NERD! <3

andreadoria sa...

LittleSoldier - Tackar & bock! :D

Miss Anthropia sa...

Hahaha, sjukt bra!!! Och jag är inte helt oimponerad av Vlad kostymen heller :)

Septikemi sa...

Tack! Jag kommer när jag fyllt 78 år och reclaimar mitt ex ;)

andreadoria sa...

Miss Anthropia - hurra! Tack! Jag ska hälsa min karlslok detta :) <3

Septikemi - 78 it is! Det är bra, då har jag en deadline också! :D