2 sep. 2014

The joy of not being backdrunk...

... är att man kan göra sådana här saker på söndagarna! :D



Jag skjuter musköt med flintlås & svartkrut, a la svenskt kompani 1808 - jönsig blå mössa & krutkök (väska med krutladdningar) i tidsenlig militärtyp a 1808 ingick i konceptet :D. Varför jag skjuter svartkrut med musköt en söndag? Jo, min vän Maria är nörd av rang & eftersom nördar av rang har mängder med vänner som oxå är nördar av rang var hon smart & önskade sig i present: Introduktion till vänners avvikande intresse/hobby.

Min present of nerd deluxe har hon inte fått än, men Linus gav henne möjligheten att skjuta med musköt från 1800-talet! :D Som tur var fick jag också prova. Vi åkte ut till djupaste skogen på Ekerö, åt picknick, plockade svamp & sköt så att svartkrutet bolmade. Så. Jävla. Kul. 

Inga kommentarer: