17 apr. 2015

En hårresande historia: upplösningen

Det har varit en ren skräckföljetong det här, som engagerat många medkännande hår-eldsjälar därute i etern. Man kan följa den fasliga inledningen här, sedan uppföljningen här & nu har jag här slutligen upplösningen, finalen!

Jag har i stort sett botat min frisörskräck! JA NI HÖRDE RÄTT! :D 

Låt mig rulla tillbaks bandet lite. Förra helgen var jag i Göteborg. I Göteborg bor min gamla bästis Fredrik & hans magiska fantastiska böna Hannah. Hannah är inte bara en magisk böna, utan jobbar även som frisör på salong NOOLIY i Götlaborg. Förutom att Hannah är magisk böna som är frisör, vurmar hon dessutom för djur (vegan) & miljö - hon jobbar nästan enbart med veganska, miljöcertifierade produkter & färger på sin salong! Utöver att hon är magisk böna, frisör, vegan & miljökämpe är hon DESSUTOM en förstående metallbrud som fattar dealen med att man inte ska klippa av folk hår som inte vill att man ska klippa av dem deras hår. Så Hannah både färgade håret, klippte samt gav mig det mäktiga hårbehandlingen Olaplex, en stärkande hårbehandling som verkar hyllas överallt på nätet. Såhär blev det:


HURRA!!!!!!!!! Det coolaste är att det inte känns som om det blivit kortare alls, utan ja, bara friskare & finare & nyfärgat:



Måste passa på att sprida lite info om det fabulösa rätt nya frisörmärket OriginalMineral. Det fina med det här märket är att det är framställt av australiensiska frisörer som var jävligt trötta på sår, utslag & allergiska blåsor på sina händer efter alla elaka kemikaliska hårfärger som finns på marknaden. Istället skapade de jävligt naturliga miljö-, djur- & människovänliga produkter istället - OriginalMineral. 

Det är alltså OriginalMinerals hårfärg Hannah färgade mitt hår med, samt att jag köpte ett superåterfuktande schampoo av samma märke:



Schampoot luktar som Crème brûlée, & jag har visserligen bara använt det en gång än så länge men det verkar jävelbra. Inte testat på djur heller, såklart! Win!

Inga kommentarer: