27 nov. 2015

DIY: gör tråkig granatväska fabulous!

När jag bodde i Berlin för en helsikes massa år sedan med Moa hittade jag den perfekta lilla bältesväskan på en gatumarknad i Friedrichshain. Detta var min allra första "Crust-pung" - som det kallas i folkmun - den klassiska millitära bältesväskan som alla punkare med självrespekt går runt med. 

Jag klädde genast om min nya crust-pung i snyggt & fint grå leopard, för originaltyget var i hysteriskt trist 80-talscammo. Såhär stilfullt blev resultatet:


Bild tagen i ett extremt regnigt å grått Frankfurt som jag & Pippi råkade fastna i en hysteriskt bakfull söndag efter festival

Min granatväska i leopard var i många år min ständiga kompanjon... men som med allt här i livet tog glädjen så småningom slut, då jag råkade tappa bort den. Stor sorg!
Sedan dess har jag letat efter en likadan utan framgång. Jag har flera andra crustpungar numera, som jag också tycker om mycket, men jag saknade ändå my first love. Den gamla västtyska granatväsken var dessutom i ett vattentätt material, lite extra bra på festival eller i Storbritannien :D

Men så plötsligt hände det! På ETSY hittade jag en LIKADAN GRANATVÄSKA! Hurraaaaa! För 186 riksdaler kom den återigen i min ägo. Dessvärre med precis lika fult tyg som förra gången:


80-tals cammo = :(

Även nu fick väskan genomgå en kraftfull makeover, fast denna gång i slitet grått tyg från ett par jeans jag slaktade:

VILKEN FÖRVANDLING! :'D

Så himla mycket bättre!  Ser framemot många äventyr med min ny lille väsk-vän! DIY rules! Crustpungar rules! Over and out!

2 kommentarer:

Blubb Svensson sa...

SV: Love & hate?

Blubb Svensson sa...

SV: Haha lätt hänt faktiskt finns ju olika runskrifter också så inte lätt att ha koll på alla. :) Tack!