16 nov. 2015

Just nu

1. Jobba.
2. Läsa facklitteratur om tidig moderna klädkulturer i Europa.
3. Läsa om terrorattacken i Paris & bli ledsen.
4. Lyssna på folkmusik.
5. Läsa om det xenofobiska flyktinghatet som bubblar upp & bli ledsen.
6. Oroa mig för grejer.
7. Inleda vit månad.
8. Dansa.


Fan vad energikrävande det ändå är att existera ibland, särskilt när magen är en klump av oro & exakt ALLT tycks följa samma utvecklingskurva: neråt.

Blä.


"Kvinna och döden", Jacob de Gheyn (II), 1600

2 kommentarer:

Anki sa...

Egentligen vill jag inte läsa mer om terror eftersom jag blir så jävla ledsen av det, men eftersom det verkar som att kriget slutligen kommit till Europa så sitter jag och nyhetsknarkar händelserna både i Syrien/Libanon och här.. :(

andreadoria sa...

Anki - Som med alla världsomspännande konflikter så är det väl bara en tidsfråga innan det knackar på en egen dörr :/ Jag tror tyvärr det är vårt ansvar att hålla oss uppdaterade - dels för att lyckas avvärja rasismen å fördomarna som bubblar i folkhemmen, dels för att sluta blunda för den religiösa extremism som gror i fattiga förorter i Europas huvudstäder.

Ja. Det är dags att sluta blunda, helt enkelt. Så jävla jobbigt, men sant.... :(