27 nov. 2015

Eagles of Death Metals enda intervju sedan Paris

Som vanligt levererar VICE. Kollade på denna videointervju igår samtidigt som jag monterade ihop min julstjärna (mitt först julpynt EVERZ!). Jag vet inte varför jag inte riktigt kan sluta tänka på terrorn i Paris. Förmodligen för att jag har flera vänner där. Förmodligen för att min pappa älskade den stan. Förmodligen för att jag varit där en miljon gånger. Förmodligen för att Paris hur man än vrider å vänder på det ligger väldigt nära.


Kunde inte hjälpa att smågrina lite över min julstjärna samtidigt som jag tittade på detta, det är en märklig kombination att uppleva trauma tillsammans med sin publik, som band. Skräcken de själva upplevde i kombination av en oundviklig känsla av skuld, då deras fans kom för att se dem spela. Allting blir väldigt mänskligt, & väldigt verkligt.

Inga kommentarer: