4 okt. 2010

Iz mah birfday!

Idag fyller jag år! Det gick mig verkligen inte förbi, då facebook lyckas med att få en att känna sig extremt ihågkommen - 70 gratulationer innan klockan ens är 12. Holy smoke!
Sen ringde naturligtvis lilla mor, pappa smsade första av alla 00.01 igår, & jag har fått en massa tokiga sms oxå. Det är ganska bra att fylla år :)

Sen loggade jag in på min mail & där stod mer att finna! :D min gode skottske vän Jonny, som lirar fiol både traditionellt & i Psychobillybandet The Termites är just nu i slutskedet på att skriva klart sin bok som handlar om att växa upp i skottland, traditionell musik & att föra det arvet vidare. Han har för flera år sedan nämnt att jag, ihop med flera av hans närmaste vänner, skulle vara omnämnd i den här boken. & idag så får jag plötsligt skickat till mig en sida med noter - fin-Jonny har skrivit en traditionell skotsk låt till mig! ♥♥ En reel - snabb, furious, skotsk folkmusik som jag fullkomligt ÄLSKAR! GAH!!!!! IM BLOWN AWAY!!! In my name! Omg!

Jag suddade ut lite av noterna, jag vet inte hur
det är med upphovsrätt & sånt. Men ändå: ÅÅÅÅH!


Så ja - än så länge är det här en fruktansvärt bra födelsedag! :) Sen ska man inte glömma att den 4 oktober även har två andra viktiga saker att fira:


För det första är det Kanelbullens dag, inte att förglömma! Så hem & baka bullar tills det sprutar ur ögonen! :)

För det andra är det Djurens Internationella Dag idag! Så gör som Ace Ventura & hjälp behövande djur! Eller skänk en slant till Hundstallet eller Djurens Rätt! Skäm bort ditt husdjur, eller ta in en hemlös katt från Kattjouren! Eller gör det enkelt för dig & kör vegetariskt hela dagen, för de vidrigt misskötta slaktdjurens skull. :) (Ät kanelbullar istället vetja!)

PUSS! ♥

Inga kommentarer: