18 jan. 2011

Tre jävligt vettiga tips

1) Beställ inte böcker från AdLibris om du är intresserad av att få dem i tid. Jag beställde min i måndags förra veckan. 1-2 leveransdagar stod det på hemsidan. Jag sejfade & la till miljösnabbfrakt (=extra kostnad). Idag sitter jag här som ett fån & har ännu inte fått boken, 9 dagar efter beställning. Min tenta är på fredag. DAMN YOU ADLIBRIS!

2) Skippa djurtestad kosmetiska, för alternativen rockar! Idag har internet bekräftat att tre av mina favorit-sminkmärken inte testar på djur, dvs Lumene (deras lösa mineralpuder=KING), MAC (deras ögonskugga & foundation=KING) & Urban Decay (jag använder mest deras ögonprimer = you guessed it, KING). Andra stora, djursnälla favoriter är i vanlig ordning LUSH & Yves Rocher. [Glöm btw inte att sajna mot djurtestad kosmetiska, dum-EU försöker skjuta upp förbudet!]

3) Prova ICA's nya, helt sinnesjukt goda Sojamjölk. Den är lite söt, krämig & nom-nom-nom! Perfekt i kaffet, skär sig inte som havremjölk kan göra, & gör sig utmärkt i té eller till morgongröten <3

6 kommentarer:

Milkman Dan sa...

Fan vad sjukt :( Jag brukar alltid få mina böcker pronto från adlibris, fick det nu härom dagen också.

Men nästa vända skall jag sympatibojkotta dem, genom att köpa från bokus om det inte skiljer jättemycket i pris. (En av mina böcker kostade 640:- på bokus och 290:- på adlibris så det är lite skillnad ibland.)

Lycka till på tentan! (Vad är det du läser nu fresten?)

Jenny sa...

Uff. Jag har provat de flesta vegomjölks som finns, och havremjölk vinner med marginal (mandel- och rismjölk diskas pga överpris), men sojamjölk har jag aldrig lärt mig tycka om. Och så kommer du här och påstår att det ÄR gott? Hur ska jag göra nu? Ge den en chans till?

andrea sa...

Dan - Ja jävla skitadlibris! I vanliga fall hade jag inte brytt mig med lite förseningar, men nu är det ändå en skolbok! Grr! Hoppas tamigtusan att den kommer idag!
Momentet jag är inne på nu heter "Ekonomisk globalisering, naturresurser och utveckling" :D

Jenny - well, det där är ju en smaksak såklart. Jag ÄLSKAR havremjölk, men många jag känner gillar inte havresmaken. Du kanske inte gillar sojasmaken. Men jag måste ändå säga att jag tycker det är STOR skillnad på sötad & osötad sojamjölk. Osötad tycker jag inte är skitgod heller. Men sen brukar de sötade vara så EXTREMT söta, så det blir inte gott heller. Jag tycker Ica är lite mittemellan. Sjuuukt gott i kaffet/té! :D Prova - gillar du det inte kan du ge paketet till mig ;D

Jenny sa...

Hehe, bra kompromiss där. Havremjölk i kaffet blir ju bara blask och du har helt rätt med sötningen. Kaffe med mjölk men inte socker, tack, annars får det vara. :D

Samika sa...

Sjukt fint av dig o bry dig om djuren <3

andrea sa...

Samika - alltid! Djur är KING! & grejer som är king, ska man aldrig vara taskig mot. Simple as that! :)