12 dec. 2013

HÅRTIPZ - no pain, all gain

Jag råkade komma på en - enligt mig - skitbra leave in balsam som jag tänkte dela med mig av! Den är inte testat på mjur, ekologiskt & fritt från silikoner å parabener! :D HELL YEAH!



Gör såhär: Kombinera LUSHs American Cream med typ 20% ekologisk kallpressad jojobaolja! Funkar skitbra för mig! American Cream är ett väldigt väldigt lätt balsam. Jag brukar ta lite i hårtopparna när det är torrt, framförallt för att den luktar så INIHELVETE gott att man blir galen - lite gräddig vaniljglass med jordgubbe, typ? :D Men sen ville jag liksom ge den lite extra återfuktning & blandade på test i lite jojoba-olja (som jag redan hyllat här). Jojoba luktar absolut ingenting, & går snabbt in i håret! 

Jag blandar ihop det i en liten pumpflaska & har i det på morgonen i torrt hår, särskilt när håret är nytvättat å känns flygigt & frissigt. Om man är skitnojjig för att jojoban ska ge en "oljig" look (tycker jag inte det gör alls på mig men alla olika), så experimentera lite tills det är en mängd som du gillar.

Enjoy! :D

2 kommentarer:

bela sa...

BRA skit! :D
Jag kör på R'n'B från Lush som ju är ett leave-in-balsam men den luktar väldigt starkt.
Så jag tänker nog fan prova det här istället (Y)

andreadoria sa...

Bela - jaaa, testa! Jag använder RnB oxå ibland, för lite extra ooopmf, men jag tycker den är lite för "vaxig" & den luktar gott men lite starkt, ja. Mig egenkomponerade leave in gillar jag mkt bättre, för vardagligt bruk! :) Återkom med vad du tycker :)