15 jan. 2007

creepy creepers


OKEJ! nu förstår jag:
anledningen till Frankensteins monsters "signature walk", dvs hans stapplande på stela ben, har absolut ingenting med eventuell likstelhet att göra. det beror helt & hållet på att han har sådan jävla skoskav av sina dojjer.

jag har ett par tokfina creepers, som jag köpte i NY när jag var där med min mamma. senaste halvåret har jag använt dem kanske en 4-5 gånger, enbart av den sorgliga anledningen att jag får EXTREMT skoskav efter ungefär 5 minuters promenad. jag har aldrig varit med om ngt liknande.
idag prövade jag min lycka igen, jag bokstavligen DAMMADE av creepersarna, satte på plåster på båda hälarna i preventivt syfte, gick de 6 minutrarna till tunnelbanan och... PAINATTACK! jag hade så ont i båda hälsarna att jag började gå som en zombie, en person med träben, en FRANKENSTEIN.

seriöst, ska det behöva vara såhär?
hur gör människor med creepers?
finns det ngn lösningen för sådana som mig & Frankensteins monster?
kan man fysiskt mjuka upp dom eller lämna dom till skomakare?
jag vill inte att dom ska stå & samla damm i ytterligare ett halvår. :(

---

seriöst - ska det se ut såhär efter sammanlagt cirka 15 minuters promenad?

7 kommentarer:

Dallerberg sa...

Jag vet inte nes vad creepers är men jag har ett par skor jag fick vansinnigt ont av, det enda som hjälpte var att använda dem hela jävla tiden iallafall. Trots sjuka smärtor. På med flera lager plåster bara och LID :D

Det tog ca 3 månader men nu är de sköna :P

jag vet inte om de är i skinn men om de är det så brukar det hjälpa att gå i vattenpölar :D

Anna Nio sa...

Jag får också grisont av creepers, men även klackskor och skor som sitter strax under fotknölarna, det verkar vara där smärtgränsen ligger på nåt sätt. :P Men jag kan rekommendera skavsårsplåster, alltså inte vanliga ditos utan de här HAJTECKsakerna i genomskinlig plast som finns på apoteket och är dyra som fan men värda kostnaden. Jävligt sköna faktiskt, men sen är det dessvärre bara som Marre säger, trampa på och liiiid för att gå in dem. :/

Marre, här är creepers:
http://www.ethicalwares.com/images/
stro.jpg

Paddan, har du ställt in så man inte kan använda html-taggar här eller? Jag kunde inte länka in bilden. :(

Anonym sa...

Du vet såna här pads du tvättar bort smink med? Runda saker. Förbannat skönt att tejpa på när man ska gå in stenhårda skor^^ Och det funkar faktist.

Anonym sa...

Aotch! Nej, det ska verkligen inte se ut sådär :/ Men jag rekomenderar starkt compeed tror jag de heter, finns på apoteket i en grön liten plastförpackning. Räddade många av mina ingåarsko-dagar, ser ut som en ljushinna man klistrar på, och skiten hjälper verkligen.

Anonym sa...

Ett annat tips är en vit tejp som finns på apoteket som är väldigt glatt, förpackningen är grön och vit. Den är jättebra innan man fått sår eftersom man "glider" i skon istället för att det hakar upp sig i skinnet och ger blåsor. Men som sagt, de ska användas på hel hud så nu säger jag somm alla andra, compeed och läkning :) Men sen är det ett tips...

Anonym sa...

dom är väl i skinn? blöt ner dom på med plåster o ha dom på dig. men alltså det är helt omöjligt med creepers. det vill sig aldrig, ALDRIG. det enda rådet är att blöta dom, tjocka strumpor och en massa plåster. skam den som ger sig

Anna Nio sa...

Nu får du skriva mer här, snäckan, du har fått en utmaning från mig. :D