29 feb. 2008

hårräddningen!

hurra! nu har jag äntligen hittat lösningen för alla er som delar mitt och anna9's hat mot nytvättat hår - dvs hår som är lent, flygigt, fluffigt & omöjligt att göra ngt som helst roligt med. det här är lösningen för er som tycker att lortigt hår helt enkelt är det bästa för fripp-stajling, men som ändå föredrar att ha någon form av huvudhygien:


PROFFS OCEAN MIST! <3
fasligt billig (runt 30:- på HM), luktar gott och gör håret precis sådär lite stripigt & lättfixat som man vill ha det! jag är äverlycklig! ENJOY THE NON-LORTIGA FRISYREN! :D
man bara sprayar i håret antingen när det är nytvättat efter att man fönat det, eller ännu hellre innan man fönar håret, för den perfekta ruffsiga, oblanka looken <3 jag är så sjukt nöjd. the search is over!

2 kommentarer:

Anna Nio sa...

Åhå, låter snitsigt! Mitt hår är i och för sig aldrig blankt eller mjukt, men mest bara fluffigt när det är nytvättat. Men jag kan ju prova det där ändå, gillar när det är lite flott i håret för då blir frisyrerna bättre, men man vill ju inte ha flottigt hår dock. Men nu är alltså dilemmat över! :D

Dallerberg sa...

Oj, skriver du här igen :D fan det där verkar vara en av de bästa uppfinningarna, är det lätt att tvätta ur?

Jag brukar köra med det blå dax waxet annars, funkar rätt bra men det är lite svårt att få bort.. :P