7 juni 2010

Turbonegro is Cornelis!

Jag ha precis kommit hem från filminspelning med nya filmen om Cornelis Vreeswijk där jag var med som statist :D


Smygfotade efter filmcrewets briefing :D


Jag hade ingen koll på den filmen alls - det är självaste Hank von Helvete (sångaren i Turbonegro för dom som inte vet) som spelar Cornelis :D Sjukt coolt! Någon berättade att han fick gå en intensivkurs i svenskt uttal innan inspelningen :D Bra jobbat, Hank!



Scenen jag var med i är backstage på Roskilde -87, det året som Cornelis hade sin allra sista spelning. Jag fick vara "tuff" 80-tals brutta som försöker övertyga 2 ovilliga danska vakter att släppa in mig backstage :D

Snygg tischa, "punksminkning" & hatt! :D

Samt naturligtvis fräsiga 80tals jeans som gick
rakt upp i röven & upp på halva magen :D


Det roliga var att de "danska" vakterna vi försöker övertyga ska släppa in oss, i själva verket var sjukt trevliga bullriga norrmän & Hanks manager haha :D
Den 12 november har jag för mig att filmen har premiär, då får vi se om jag syns alls i mina fräsiga paltor :D

Nu ska jag powernappa lite, packa & åka till Uppsala för att campa med världens bästa Elin, grilla sojakorv & dricka vin hela natten <3

Inga kommentarer: