30 apr. 2015

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet." Eller...?

Ingen kan anklaga mig för att vara särdeles intresserad av teknik, i synnerhet inte IT-teknik. Större delen av mitt vuxna liv har jag haft Frankensteindatorer (ihopbyggt av kompisars gamla datorer). Jag har en uråldrig laptop jag vägrar göra mig av med, jag har fortfarande kvar min boom blaster från mitt flickrum som teen & framtill nu har jag använt en urgammal 2.1-lösning för ljud till datorn som jag fick av min kompis Done. Jag tyckte detta gamla skitfula ljudsystem fungerade alldeles utmärkt tills den för några månader sedan började utstöta en konstant, sjukt irriterande pulserande ljud. Dud-dudduddud-dud-duuuud-duddud. Its been driving me CRAZY.

Så igår hände det. Jag släpade med min mest teknikbögiga kollega Mattias på stan. Jag förklarade min teknik-fientliga inställning, klargjorde att jag INTE vill ha högtalare som ser ut som något aliens precis landat på jorden i samt att vi måste tänka compact living eftersom jag bor i en pytteliten lägenhet. Väl i affärn bråkade vi högljutt över svindyra plastiga UFO-högtalare & flashiga ljudanläggningar som jag vägrade ens titta på. Den tryckta stämning eskalerade än tills vi plötsligt stod mittemot perfektionen: MARSHALL ACTON. Liten men extremt kompakt anläggning i klassisk oldschool Marshall-look. Svart. Fin. Perfekt. För 1500:-. Jag slog till.



Hör glädjen då det verkligen är SJUKT bra jävla ljud i den. Fantastiskt bas, underbart rent ljud, volymen går så högt att jag inte ens vågat testat högsta än haha! Perfekt i min lilla rävlya! 

Dessutom blev den fin på min lilla chiffonier tillsammans med mina Bram Stokers Dracula action dolls:



Rekommenderar den kraftullt! Det är jag inte ensam om att göra tydligen... Den blev dessutom utnämnd till 2014 års bästa trådlösa högtalare! Bam!

2 kommentarer:

Villfaren sa...

Elsker utseende! Tempted...

andreadoria sa...

Villfaren - åh jag rekommenderar den verkligen! Är fortfarande helt kär i den. Liten snygg fabulöst ljud. Inga konstigheter :)