13 dec. 2010

Nördar - UPP TILL KAMP!

Igår, efter att jag gjort skrämmande salstenta 10.00 en lördagsmorgon i Politisk Ekologi (jag skrev 20 sidor, så jag blir fan lack om jag inte får iaf godkänt!) var jag på en ypperlig all-nighter hemma hos Ambra <3 Temat var Nerdnite, & alla som var närvarande skulle presentera en av deras nördiga sidor för de andra. Det blev total succé! :D

Sofie presenterade ett av sina nördiga intressen - att spinna! :D
En tvättäkta spinnrock släpade hon med sig, visade hur det går till
& förklarade även hur Törnrosa egentligen stack sig :D

Sofies hemmagjorda, egenfärgade garn - värda typ 400;. styck! :O:O

Vi fick också lära oss hur man spinner på en
slända - oldstyle! Linde blev spinnkvinnan!

Vår fagra värdinna Ambra tog också sländan i egna händer!
Samt höll en fin presentation om hemsökta hus i Vasastan! <3

Bästa Elin berättade om HP Lovecraft & läste en av hans läskiga noveller <3

Trekkie-Sofia berättade allt man inte visste om Star Trek <3


Spock-Elin gjorde Klingon Death Grip på mig. JAG VAR CHANSLÖS!

Petter Star Trek-applådera glatt! <3

Själv höll jag nördigt föredrag om tyskt 1500-tals mode :D

Nerdz unite!


Vi fick även lära oss allt man behöver veta om orientering, gamla vaxkabinett, nålbindning samt att jag & Elin lärde ut hur man dansar shottis haha :D Allt med passande folkmusik på spotify! SÅ JÄVLA KUNGLIGT! :D:D:D

What a great nite! Jag kom hem halv 4 på natten & lider idag av någon slags underligt fantom-bakfylla?! INTE OK, eftersom jag drack blodapelsinjuice & alkoholfri glögg hela kvällen :( Jag tvingades banga folkdansen med Erik idag, men jag tar igen det i Uppsala på onsdag, då jag planerar att dra dit på folkmusikspelning med Erik & Elin! :D THE NERDINESS CONTINUES! Puss!

Inga kommentarer: