28 apr. 2006

Adventures!

det har varit en rolig tid på senaste. :) efter att jag fick en ångestattack i tisdag för att jag kände att jag slarvade bort min tid & hade penga ångest så slängde jag genast upp min bc rich elgitarr med flejms (som jag fått tag på under underliga omständigheter :D läs mer här om det äventyret) på tradera samt ett par annonser som hundvakt i sommar.
& sedan drog vi lite spontant med sista minuterbiljetter ner till malmö, för att sedan sprutta vidare till Köpenhamn på direkten för Bad Boys For Life turnen. det blev salig fylla med ciilja, max & pippis bästis dalton, mfl. jag blev smockfull & lycklig & hade så jävla roligt. spark som sjunger i Demented Are Go hade fina paljettkläder som snart försvann i en stripteaseshow som hette duga tills han bara stod i kallingar & röd spetsbh. <3 ett tag efter giget blev jag plötsligt överrumplad av Spark som hittade mig i baren & vi stog säkert & kramades i... 20 minuter? :D efter lite äckliga gindrinkar backstage med honom, fejkblod+smink i hela mitt ansikte & en massa upprepade raspiga cockney "oooh, i thought id never see you again" påföljt av kramar så tog till slut kvällen slut & svenskarna fick rumla hem genom Köpenhamns gator.

dagen efter, medan vi väntade på tåget hittade vi den bästa videobutiken jag någonsin upplevt & efter bara 10 minuter därinne hade jag redan hittat en Xena & Hercules DVD (JAG INTE VISSTE EXISTERADE) samt Jim Hensons "Storyteller" (sagoprogram som sändes när vi var små, under namnet Sagor För Stora Barn) som jag letat efter since forever. :D:D

& när vi väl kom hem hade en spanjack vid namn Bassy budat 3000:- på min gitarr & både en rottis-ägare OCH en egyptian hound-ägare hade mailat mig angående min hundvakt-annons. I COULDNT BE HAPPIER. dom två tillsammans med dobermann, pit bulls & bullterrier är helt klart favorithundraserna. :´)
PLUS att när vi var på väg hem så kom Bredängs enda chilenska dvärg fram till oss & bad om hjälp. han hade blivit utelåst & undrade om vi hade nyckel till hans ytterport. när vår nyckel inte passade så fick han låna vår mobil. han var så tacksam så han nästan grät & dessutom ganska full. det var fint. nästa gång jag ser den chilenska dvärgen ska jag hälsa, som om vi är vänner. :D

nu väntar en fullspäckad helg med 999-spelning, ove med skägget, valborg & 1 maj. iofs verkar det som att jättemånga man känner är sjuka just nu. men pippi kom nyss fram till vad som hållt oss två friska så länge: "nyttig mat & alkohol håller alla baciller borta!" :D WORD, GRYNET! WORD!

---

O M G. thank heavens for gutfeelings. jag googlade den "bassy cole" som ville köpa min gitarr för hans mail är lite underliga, & kolla vad man får upp :O kollade med min bank & de uppgifter jag tyvärr hann maila honom kan han inte använda till ngt annat än att sätta in pengar. jag mailade ett otrevligt mail tillbaka & bad honom dra åt helvete. synd på de 3 pappen bara. :/ de hade inte sugit alls just nu. JÄVLA SKIT-BASSY. vad lär vi oss av detta? LITA ALDRIG PÅ SPANJACKER!

1 kommentar:

Anna Nio sa...

Fan vad scary, hoppas det inte händer nåt med bassen, och att du får guran såld ändå.