24 apr. 2006

All shoes & no study makes andrea a dull girl

jag vet inte vad för förlamande blött täcke som lagt sig över mig. jag har i säkert 3 veckors tid nu inte lyckats göra ett jota av c-uppsatsen som ligger & skrämmer mig med sin närvaro. det är helt ologiskt hur man medvetet skjuter på saker trots att man vet att man förlorar så mkt mer på att göra det. jag har småångest hela tiden, dåligt samvete & känner mig som en mindervärdig varelse för att jag så ihärdigt hittar på ursäkter för att slippa studier. jag är fruktansvärt lat helt enkelt. städar hellre än pluggar. diskar hellre än pluggar. surfar lite en sväng istället för att plugga. måste bara kolla på ett visst teveprogram istället för att plugga. jag kan nästan påstå att detta inlägg skriva i denna stund för att jag försöker undvika böckerna som ligger & väntar. its a shame!

istället så har jag dedikerat hela dagen åt att gå med grejer till sopsorteringen, flytta runt lite med bioanläggningen, surfa hamstersajter samt leta runt efter current converse obsession:

överallt så fanns bara den här dojan i killstorlekar TROTS att den heter unisex. när fan ska affärerna inse att flickor också älskar döskallar? its hell! hursom hittade jag tillslut ett sista par i min storlek på NK's sneakeravdelning, som den snälla killen över telefon la undan till mig. :)
fast inte gör det att jag studerar flitigt direkt. åh! är det ingen som har bra studietips - hur man komemr igång om man kört fast, vad man ska säga till sig själv för att verkligen ta steget & fräsa igång. jag har juredan skrivit c-uppsats - varför tar den här emot så jävla mkt.

ja ja. :/ jag har iaf bokat tatueringstid på eaststreet. det känns jävligt bra. & vi ska till köpenhamn på onsdag på Bad Boys For Life - Deadline, Demented are go, the bones. saker & ting är jävligt lyckade & ljusa men bara för att den här förbenade uppsatsen ligger & kraffsar på samvetet så känns allting bara som ursäkter. JAG ÄR SÅ JÄVLA SKOLTRÖTT.

---

trots att jag ingen nytta gjort så gav mamma mig dojjerna.

3 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag har tre salstentor framför mig inom snar framtid, två hemtentor, plus två ytterligare mindre uppgifter att göra, allt på cirka sex veckor. Skitkul. Jag känner mig så omotiverad att jag kan DÖ.
Har inga tips mer än att slå på bra pluggmusik, typ storbandsjazz, instrumentalt (klassiskt/filmmusik), bluegrass, helt enkelt nåt som är rofyllt men bra, stäng av TV:n, instruera karln att du ska plugga och vill ha studiero, och kolla INTE Helgon mer än en gång i halvtimmen. ;D Funkar i alla fall lite bättre för mig såhär, även fast det går segt då med.

Tatueringstid?! :D OoOoOoOooOoO, blir det en råtta eller ett ankare? Eller Anckarström? *LER HUMOR* :D

andrea sa...

jag stängde av teven, kokade lite thé, lade täcket över benen, boken i knät och... somnade! ARGH! omotivation är döden! jag försöker tänka som att "åh tänk vad bra det komemr känans om du bara gör det" men det hjälper inte. att fresta med snask eller göra ngt roligt fungerar inte heller, för jag vet alltid att jag kan fuska. :D man borde fan ha en inhyrd dominant morsa som tvingar en med hugg & slag. :(
men jag ska testa musiktipset nu.

jajemen! :D fast varken råtta eller ankare utan mkt nördigare än så. :D egentligen vill jag inte berätta förrän den är gjord (lite som din grej med att berätta sitt barns namn) men ankare kommer nog bli gjort tids nog det med. vi får väl se.

Anna Nio sa...

Haha, jag brukar också somna SITTANDES i fåtöljen här, fan att de skriver kursböckerna så äckligt tråkigt!
Men musik är bra, det gör det trevligare utan att störa, förutsatt att det är rätt sorts musik, inget upptempo funkar tycker jag. Men det kan ju funka för dig, don efter person. :) musiken känns lite osm en belöning också, man "får" höra på nåt bra medan man pluggar liksom.

DAMN, nu är jag nyfiken. :D ÄR DET EN RYGGTAVLA MED GOLLUM??? :D När ska du dit?