12 maj 2006

Hey there dollface!

jag är ledsen att jag startade denna doll-craze, för nu när anna är helt hooked så blir jag tvungen att sno ideer från henne. :O att göra sig som dollys & porträttera olika stil-faser är ju onekligen skitkul. :D man ska inte skämmas för sin bakgrund so HERE WE GO! (tiden stämmer inte helt alltid märker jag, men jag orkar inte omarrangera.


1996-97 snackar vi stenhård djurrätt, Refused & omåttliga mängder Prodigy. jag skydde alkohol & folk som rökte för att vara balla. baggy millitärbraller & linne vad the shit. det blonda håret växer sig omåttligt långt & politik var centralt. nick: Addi(ct).
1998-99+ var en mörk period, som inleddes av marilyn manson & dyl för att sedan pryddas av mörk elektronisk industri, goth, black metal & jävla massa smink runt ögonen. jag hade långt trassligt blondt hår ner till midjan & har aldrig varit så populär hos det motsatta könet som då. någon sa att jag såg ut som en ond älva :D skinny puppy, långhåriga killar & black rose är ledord. nick: Morgue. (folk vägrar tro på att jag varit blond, så för ellas skull bjuder jag här på halvbra bildbevis :D)


2000-01+ synthens era! elektroniskt & tungt skulle det vara. millitärbraller, snelugg & hängslen men fortfarande skrämmande långt hår, dock rött numera. svag för snygga synthluggar på motsatta könet & mörka serier. överger min nykterism på arvika 2001 & dricker bara snubbeljuice & mesiga tjejdrickor. nick: Phuck. 2002-2003+ förändringarnas tid! inser att synth är ganska dåligt & överger den helt för att snarare hitta tillbaka till politiska musiken, gitarrerna & roliga frisyrer. klipper håret (!) i en spretig mohikan-80-fripp, flyttar till London över sommaren med moa & lär mig att dricka bärs. hittar min favoritjacka som jag fortfarande använder. smala svarta jeans, pins, hängslen & svarta kavajer i kombo med illröd uppsprejad 80s fripp gör susen i London & jag blir så kär i stan att jag flyttar dit med anna. livet kretsar runt nina hagen, oi & cramps. nick: a.


2003-04-05+ efter att ha bott i London på långtid, funnit psychobillyn, irländska visorna & oi:en så faller bitarna på plats. jag & anna gör london ordenligt, träffar ovärdeligt bra kamrater & är med om alldeles för mycket för att få plats med här. man växer upp, skaffar dreads & har hittat rätt. flyttar såsmåningom hem igen & finner stora kärleken nere i Lund. & here we are. :) nick: a / andreadolores.

2 kommentarer:

Anna Nio sa...

Haha, vad många roliga skyltar du hade hittat att ha i bakgrunden. :D Scary ögon på gojtar-morgue också, brr. :D Det är så svårt att tänka sig att du innerst inne är blondin, it ain't right. :O

andrea sa...

anna - ja det var tyvärr rätt sent jag insåg att man kunde ha roliga pryls i bakgrunden. :D tyckte slottetfonden för min mörkar period var särskilt träffande. ;D ögonen blev läskiga dock, men eftersom de vägrar ha gotsminkade blueeyes så fick det bli sådär. :D

ella - haha, jag vet! folk har oftast jävligt svårt att förstå att jag egentlgien är blondin. eller numera är jag jävligt mörkhårig men inte som ung & oförstörd! :D det finns faktiskt bilder på min dator, tro det eller ej, iaf från min mörka period, där jag är blond & långhårig. kan lägga upp länk till en av dem i mitt stil-dolls-inlägg, JUST FOR YOU. :)