30 juni 2006

Oroande samhällsutveckling #1

jag vet inte hur det gick till, men allt oftare ser jag småpojkar på stan, oftast i åldern 5-9, "beprydda" med en frisyr som i folkmun är mer känd som synth-tofs. nu senast på lunchen, får jag återigen syn på en 6-åring som stolt springer runt med en fladdrande hårslinga i nacken på det annars kortklippta huvudet. det känns rätt vrickat att en frisyr som ens 27-åriga pojkvän tyckte var ball när han var 5 bast, plötsligt är tillbaka.

VARFÖR? VAD HÄNDE? är det hitflyttade föräldralösa barn från tyska & tjeckiska småstäder eller kan det vara så - gud födbjude - att synth-tofsen återigen har blivit modern? :O i så fall måste man naturligtvis ställa sig denna följdfråga: är synth-tofsen här för att stanna? eller är det kanske så att den aldrig egentligen utplånades helt, utan att den överlevde i Sveriges mörkare hörn bland småbyar & inbreeds, utan att vi andra har märkt det? HAR VI ALLA INVAGGATS I EN FALSK TRYGGHET?

1 kommentar:

Anna Nio sa...

*SKRIK*

Jag tycker i och för sig att den etter fulare varianten är den som kom bland småkillar när jag var kanske tretton-fjorton: snaggad friss, men med en LUGG. Ugh! Eller de kanske är equally fuck ugly, jag kan inte bestämma mig riktigt. :O