18 mars 2010

love to hate, hate to love

Hörde på P3, jag misstänker att det var Christer, som diskuterade saker han hatade att älska, & saker han älskade att hata. Jag började genast för dagen laborera:

Hatar att älska:

Ibland kan jag få ett sånt jävla tjejtidningssug. Vi snackar glossy, chockrosa, ultraytlig girl-mag. Jag kan verkligen drabbas av ett extrem sug efter att få frossa i en sån tidning. Kändiskåt är jag dock aldrig, artiklar m Brangelina eller sån skit skippar jag oftast. Men jag hatar att jag ibland fullkomligt ÄLSKAR att bläddra sida efter sida med tusentals skor, hårbalsam, färgglada kläduppslag eller spexiga sminktips. Inte sällan känner jag mig dessutom lite smutsig efteråt... ytlig & dålig för att jag faktiskt spenderat pengar på skiten. Buhu.

Älskar att hata:

Fula ögonbryn. Mitt älskade hat för fula ögonbryn blossade upp stort idag när anna9 skickade mig följande skattkammare i ämnet: You Think Unibrows Are Bad.
Jag kan bara beklaga de stackars människor som kanske föds med jättekonstiga ögonbryn, dom har mitt fulla medlidande. Men jag blir oerhört provocerad av ögonbryn som medvetet är chockfula. Inte ok! De värsta exemplen är inte sällan målade, eller noppade till ett fruktansvärt resultat. Därför älskar jag att hata fula ögonbryn. My hate is fucken earned.

4 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag kan också få ett sånt där tjejtidningssug, det är samma sug som att kolla på en larvig chick flick eller nån tramsig dousåpa. jag brukar tolka det som att jag vill sysselsätta mig, men inte särskitl ordentligt, jag vill vila hjärnan och ögonen en stund och vad passar bättre då än rent skräp som är lätt att förstå, lätt att ta in, med mycket bilder? :D

Dock har jag i stort sett lagt ned tidningarna, för dem har jag börjat bli så jävla arg på för deras dubbelmoral ("Slimmande kläder - vi har hela listan!", "Så tappar du vikt med LCHF!" tillsammans med "Självförtoende NU! och "Älska din kropp!"-artiklar rygg mot rygg), dera frlegade jävla kvinnosyn (Allt handlar om yta - att se bra ut vid alla tillfällen, eller tips på hur man förstår sin man eller behagar honom. Öh, hej 50-talet!) och det faktum att de bara regurgiterar samma ämnen och artiklar och trender och personer om och om igen. Seriöst, jag skulle inte märka om jag läste en tidning från förra året eller den senaste. Eller från 2005 heller. Lika bra att spara de gamla och läsa om, billigare och miljövänligare. :D

Anna Nio sa...

P.S. FULA BRYN DÖÖÖÖ, DÖÖÖÖ, jag vill ha rätten att tvångsnoppa/tvångsfylla i kritiska fall på stan! :D

Like A Bad Girl Should sa...

VAD I HELVETE PÅGÅR DÄR?!?!

andrea sa...

lisa - JAG VET INTE, YOU TELL ME! Varför gör folk sådär mot sina stackars brows? :´(