30 sep. 2010

Höstakuten!

Jag vet inte om det var kastanjen jag stoppade i fickan som ordnade till saker, men idag var en mycket bra septemberdag. Trots att jag har jobbat röven av mig ute i vischan, stressat iväg på olika grejer, sista-sekund-hämtat mina nyklackade dojjer (min italienska, vindögda skomakare är inte bara söders bästa skomakare, han överhöljer en med italienska fraser, ger mig alltid rabatt & tusen kindpussar) & att jag inte hann iväg till Kim på studio Jinx på för konsultation, så har det varit en mycket bra dag. Jag har börjat inse att om man ska överleva en svensk höst krävs några saker:

• Tokiga hobbies.
• Röda, sjukt goda viner (i gott sällskap, obs!).
• En bra vintermössa (min mössa på pixen är secondhand fejkpäls från liten butik i Edinburgh <3)
• Jävligt mycket grönt té & multivitamintabletter.
• Träningskort hos Stockholm kickboxning (jag har inte köpt det än, men vänta ni bara!)
• Världens bästa mamma.
• Fantastiska pod casten med Ricky Gervais, Steve Merchant & Karl Pilkington, keeps me laughing on the tube like a lunatic EVERY MORNING! <3
• En respektive som 99% av fallen alltid förstår, & aldrig är grälsjuk trots att jag kan vara grinig som en gammal gubbe <3
• Resor halvt inplanerade som man kan se framemot (Jag tänker Berlin! Jag tänker Skottland!)

Så jävla eländigt kan det ju inte vara?
Dessutom har jag spenderat mycket av min höst att utvidga mitt persona som lekmanna-örtgumma. Jag håller på att samla på mig så mycket hemma-sjuktrick, semikunskap & remedies för diverse åkommor att jag överväger att införa en del av bloggen som enbart behandlar sådant hokuspokus. Örta-Drejja på Berget, en sekelskiftesporträtt från värmland ;D Låter väl smaskigt, SÅ SÄG?

Men tills dess - MER DRÄLLA RUNT I HEMMAMILJÖ (& betala räkningar, brääk)! Imorgon väntar mer jobbjobbjobbjobb.


Its all goooood!

3 kommentarer:

lupus sa...

alltså, nu uppskattar jag ju dig mer för att du är rätt rolig, ibland. och rätt smart, ibland. men jag tror inte att jag sagt, under de 11 åren vi känt varandra att FY FAN VAD VACKER DU ÄR, ibland.

andrea sa...

OMG, Luppan! Tack! <3<3 Förmodligen är du full nu när du skriver det här, alternativt fattar inte att det är jag på bilderna (Det har ju hänt förut, remember the white wig? HINT HINT?) men jag tänker bortse från det & verkligen bli sjukt smickrad iaf! ;D <3<3<3

lupus sa...

äh! du är full! Jag ville mest inte falla in i mallen av alla kids som skriver till dig på fejjan hela tiden om att du är så jäkla snygg. KUL FÖR DIG. men ibland får man bjuda till! haha, den vita peruken hade jag helt glömt bort, men tack för påminnelsen. Smickrad och smickrad. JAG FÖRSÖKER INTE LIGGA MED DIG. i'm just stating the obvious! bra att du ser ut som du gör!
ps. för vi vet ju båda varifrån du fått dina looks. lupus <3 pia.