16 sep. 2011

Harcore och metal-yra på Debaser! Yay!

En strålande helkväll med rötjut, blondinsällskap, fabulösa hardcore & metalband på gamla hederliga Debaser vid slussen. På't ba:

Finaste Ida på förferre hos mig! Peppa! Vina! Prata!

Till Debaser i taxi efter att vi plockat upp biljetterna på Swahili Bobs. Det första som möter oss är hardcorebandet Guilty som lirar... & var HUR JÄVLA BRA SOM HELST! :D Jag köpte genast bandtischa & tackade sångarn för eminent spelning.

Andra bandet till rakning var ondskefulla Interment, som oxå körde en jävligt bra spelning. Det headbangades som om det inte fanns någon morgondag, som synes.


Hårsvall, headbanging, satanstecken & tokröj till Interment!

Jag & Ida på tjotta! :)

Sen körde tillslut huvudbandet: Dr living Dead! Hela gänget i döskallemasker & HELVETISKT röjiga. Inte en enda i publiken besviken misstänker jag. Dödsmosh, tokiga stagedives, prylar & människor flög runt. Svinbra!


FULL FART MEDVETSLÖS! Med Dr Living Dead! :D

Så: sjukt bra spelningar (det ser ljust ut för Sverige Hardcore & Metalscen), springa på en massa roligt folk & gotta sig. En praktfull torsdag på min ära!

Inga kommentarer: