27 nov. 2011

Att klä ut sig till sig själv som 15-åring

Maskeraden förra helgen blev mycket lyckad! Det briljanta temat var att klä ut sig till sig själv, som man såg ut när man var 15 år gammal. Bara att klampa in på festen var verkligen som att slungas tillbaks till sent nittiotal. HELT FANTASTISKT! 

Sen gillar jag att flera av mina kompisar såg precis lika dyster å dunkelheit som jag när de var 15-åringar. Vi tog många stämningsfulla bilder med ljus & vita liljor, för att få rätt tonårsangst på bilderna :D

Elli, Ambra, Linde & Jag sprider 15-årigt mörker



Har alltså på mig ÄKTA kläderna jag hade jämt på den tiden, hittade dom på mammas vind! :D Nätkjolen jag köpte i blackrose i Camden, & tröjan där jad hade skrivit Morgue i blodröd gothic font på ärmen <3

Eller som våra coola nick var på den tiden: Mistress of Tragedy, Morgue & Nightsky.

Morgue in da house
 För de som inte har en aning om hur jag såg ut på riktigt på den tiden så lägger jag upp en referensbild. Jag tycker jag klarade att återskapa mig ganska bra! :D

Morgue 1996 eller 1997 :D

3 kommentarer:

BabyStrange sa...

Vilket fantastiskt bra tema! Tänker lätt sno det när jag skaffat mig lite mer självdistans till mitt femtonåriga jag...

Lo sa...

fy fan va underbart! själv hette man ju vampira på helgon! ååh vill fan leta upp min svarta sammetsklänning och egentryckta the cure-tröja!

andreadoria sa...

Babystrange - Bara att sprida temat. jag tror det är nyttigt att konfronteras med sitt tonårsjag. Dessutom inser man rätt snart att man inte har så mkt att skämmas över när man träffar sina kompisars 15-årigsjag haha!

Loooo - Vampira hade passat alldeles utmärkt i vårt mörka sällskap. Fram med paltorna! :)