18 apr. 2012

Shopping + Budapest = instant success

Ah, jag har precis kommit hem från en vecka med Linus i en av Europas fagraste städer - Budapest! Stan kryllar av gamla medeltida & gotiska hus, fantastiska historiska platser, ett ENORMT slott & massor med katedraler. Fasligt fagert med andra ord. Att Budapest dessutom kryllar av restauranger, pubar & second hand butiker gör ju inte saken direkt sämre :D Billigt som SATAN är det också. Huj! 

Tyvärr lyckades min systemkamera börja krångla precis innan resan & nu vill inte min mobil släppa ifrån sig några bilder heller, så särskilt magiska bilde rhar jag inte att bjuda på just nu :(


Men jag kan iaf skryta med alla fina pryttlar jag lyckades lägga vantarna på:


Tank Girl boots, 2nd hand-butiken Jajcica! 480:-

Chainsaw massacre pin & en ny sur smiley-pin! Yay!

Örhängen i silver, lite småslitna som jag letat efter skitlänge! 60:- antikvitetshandel

MMMM TOKAJI!

Fint litet armband i silver, antiktiveteshandel, 90:-

Tjejgrejer! Kostar knappt ngt alls...

Toktunn luvtröja i svart spets (perfekt under sommar-skinnpajen!) 100:- från Tally Weijl.

Hårfärg sjukt billigt! 60:- styck! Från DM.
Underlig halvmorbid tavla <3 250:- på antikvitetshandel

Liten plattång i rosa leopard! 175:- från Tally Weijl.

Mystisk assyrisk amulett med en massa coola djur! 30:- från flum-mystik-butik.

Tänkte försöka återkomma med ett inlägg om shopping i Budapest, tips om roliga affärer & restauranger - jag hittade ändå en hel del! Budapest var helt fabulöst!

3 kommentarer:

sara sa...

en guide hade varit asgrymt & väldigt användbart - ska snart dit :D

andreadoria sa...

Sara - purrfect, då ska jag fixa det i dagarna om tiden tillåter :) När åker du dit?!

sara sa...

i början eller slutet av sommaren, beroende på ekonomi släng gärna med lite grymma pubar också! :D