29 nov. 2012

CONANWEEK!


Jag vet inte exakt hur det gick till, men den här veckans tema har gått i Conan barbarens tecken. Det hela började med att jag lånade ut min extended version Conan the Barbarian-dvd (naturligtvis originalet från -82, för er lekmän därute som kanske antar något annat) till min kollega Max & sen kom allt i rullning. Barbarian times arrived!

Citat som "What is steel compared to the hand that wields it?" florerar över lync & på whiteboards. Kollegorna pryder sina pannor med barbariska pannband i läder. Jag får tankvärda citat hacker-skickade till mig:




På något sätt tycker jag att det inte är mer än rätt att denna fantastiska film äntligen får det erkännande den förtjänar! Eftersom jag själv är hängiven samlare av barbarfilmer från 80-talet ser jag detta som en seger. En vacker dag ska jag faktiskt skriva ett inlägg hedrat åt genren barbar-film här. I samma anda som mitt inlägg om fantasyfilmer från 80-talet!

Avslutar med ett bistert favoritmoment i Conan The Barbarian, där mäktiga Thulsa Doom med en enda skoningslös blick avslöjar att Conans moders liv inte kommer att räddas. VILKEN KÄNSLA! :D:D:D




 Imorgon tänkte vi här på jobbet har temadag Barbarian Friday. Jag längtar redan!

Inga kommentarer: