3 jan. 2013

Det gamla året, & det nya...


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
JAG FLÖG! :D Alltså, jag -flög- ett flygplan. Själv!
(& gjorde en till hemsk grej jag hoppas jag aldrig behöver göra igen. Fingers crossed.)

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag avlade inga, så nej :D *PHEW*

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Oh yes! Massor! Det som känns finast & bäst är nog att Pippi med blev pappa, till lilla Dahlia! <3

4. Dog någon som stod dig nära? 
Nej, men min bästa vän Lucs mamma gick bort...

5. Vilka länder besökte du? 
Oj, hur fan ska jag komma ihåg detta? Jag har varit i Budapest samt Nord-irland! & Riga! :D Räknas Malmö? ;)

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? 
Jag saknar flera vänner som jag känner att jag behöver träffa mycket oftare. Sen saknar jag träning. Det ska jag fan få igång 2013. (Hå från stans stressigaste butik till kontorsjobb ger myror i benen!)

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 





8. Vad var din största framgång 2012? 
Fått nytt jobb på Systembolagets huvudkontor, fast tjänst heltid & fått rejäl löneförhöjning. DOUBLEWIN! 
& dessutom har jag världens bästa pojkvän :)

9. Största misstaget? 
Det var ju dumt att trilla & slå i huvudet så att jag fick hjärnskakning. Det gör jag helst inte om.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Ehum, se ovan :D

11. Bästa köpet? 
Oj vad svårt. Varit så mycket, har fyndat en hel del på tradera, som en fin patch eller saker att hänga på väggen eller mystiska tavlor. Jag har även precis köpt en kamera (Canon g12) begagnat!

12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Restauranger med vänner & maskerader :D

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Linus gör mig glad hela tiden.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? 
Det som spelats sönder på Spotify har varit tre låtar:

1) Taake - Hordalands doedskvard part VII
2) Adam Ants - Stand & Deliver.
3) Skinny Puppy - Inquisition

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Mycket mycket gladare! Det har varit ett lite svajigt, men på det stora hela mycket mycket bra år <3

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Dansat mer folkdans. Det har varit alldeles för lite av den saken. Så folkdans, mer hänga i skogen & det här året måste jag fan bada!

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Mindre bakfyllor. Uff, mina två dagars hangovers börjar känns lite väl avigt.

18. Hur tillbringade du julen 2012? 
Två julaftnar delade på en kvällar med mamma & stefan, & en kväll med pappa å alla syskonen. Perfekt! 

19. Blev du kär i år? 
Mer kär, var vad jag blev :)

20. Favoritprogram på TV? 
Antikrundan, Eighties, Historieätarna, Project Runway Sverige & Efter Stonehenge!


21. Bästa boken du läst i år? 
Jag har läst MASSOR i år, det måste jag ändå klappa mig själv på axeln över: Jag har 2012 imundigat följande: "Bland träden" av Gyrdir Eliasson, "Namnbrunnen" av Inger Edelfeldt, "De gnostiska evangelierna" av Elaine Pagels, ”Lasse-Majas besynnerliga öden” av Lasse-Maja, "Christian Rosencreutz Alkemiska Bröllop", "Den förälskade Djävulen" av Jacquez Cozette, "Lords of Chaos" av Moynihan & Soderlind, "Boken om Ansgar", "The Book Of The Law" av Aleister Crowley & just nu läser jag "Bruka Galder & väcka gastar".

Favoriter är nog "De gnostiska evangelierna", boken om Lasse-Maja samt "Lords of Chaos".

22. Största musikaliska upptäckten? 
Oj, det blir nog flera... Har expanderat min BM-lista rätt radikalt. Behexen, Blus Aus Nord, Grá & Ondskapt är nya favoriter.

23. Något du önskade dig och fick? 
Jaaa! En xbox 360!




24. Något du önskade dig men inte fick? 
Ett djur... jag längtar alltid efter katter eller en hund, men sålänge jag bor ensam & pyttelitet kommer inte det bli av. :(




25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
Trodde jag skulle på liten familjemiddag - kommer hem till mamma & fyrtio gömda nära å kära hoppar fram & toksurprisar mig! <3 Helt jävla magiskt!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
DJUR! Samt en bättre sommar som inte regnade bort. 

27. Vad fick dig att må bra? 
Linus. Nytt jobb. Fina vänner.

28. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Haha vilken fråga! Men i så fall får det väl bli Khal Drogo då. Alternativt Eomer i LoTR :D barbariska svärdmän med ruffsigt hår går alltid hem!


29. De bästa nya människorna du träffade? 
Mina fabulösa nya jobbarkompisar som är BÄST!

30. Vad har du för nyårslöften inför 2013? 
Massor! Träna, dansa, umgås, skogen, cykla, skratta, fotografera! Ungefär så?

Inga kommentarer: