9 dec. 2013

Yuleklappstips

Jag har sagt det förr & jag säger det igen - ge bort julklappar som är schyssta detta året också! Här är min samlade kompott med jultips för i år:




Till lilla mor - Vanilla Gold duschcreme från Yves Rocher
Till lilla far - Eau de toilette White Musk från Body Shop

Till katten - Fadderskapet Katt hjälper Katt från WWF
Till småttingen - En djurklapp, ovan Räven, från Djurens Rätt 
Till kusinen - Fadderskap till valfritt hotat djur hos WWF.

Till pojkvännen - Stöd en parkvakt som skyddar elefanter från tjuvjakt av elefanter, från WWF
Till flickvännen - Snygg å tuff väska, som dessutom är designad av min kompis Emanu, från Djurens Rätt



♥♥♥

Jag kan även i år tipsa som att Röda Korset har massor med julklappar i sin julbutik, allt i från myggnät, rent vatten eller filtar behövande, till armband! Att ge bort en prenumeration är också en bra, miljövänlig ide. Eller varför inte plantera ett gäng träd till varje familjemedlem? Sjukt bra julklapp! 
Läkarmissionen har tillsammans med webaid en shop med massor av schyssta alternativ - borra en brunn, ge mat till gatubarn eller varför inte hjälpa till att stoppa könsstympning? 

Har ni fler skitbra julklappstis för den som vill ge bort snällt/vettigt/eko?


HAPPY WINTER SOLSTICE!



Inga kommentarer: