16 feb. 2014

Cruelty free - en snabb NYX recension

Jag gillar mörkbruna ögonskuggor. Kruxet är att i min värld är det sjukt svårt att hitta mörkbruna bra ögonskuggor. Särskilt om man vill ha dem 1) pigmenterade som fan 2) inget jävla glitter 3) ska inte fälla 4) inte testat på djur.

Efter att både dunderbruttorna Bela & Maddis tipsat om märket NYX  började jag överväga att testa detta märke. Det är inte testat på djur & har verkligen överkomliga priser. Största glädjen var när jag till min förvåning upptäckte att de faktiskt har en butik, i Sthlm! I Gallerian mitt i city! Wha-wham! Att just paletten One Night In Marocco  som jag ville testa dessutom var på Alla Hjärtans Dags rea gjorde att jag slog till:


För 150:- fick jag en jädra massa ögonskuggor, samt ngn slags primer (denna har jag inte testat, då jag har en egen sjukt bra primer från Urban Decay) & slutligen 4 st läppglans. Whats the verdict då?

För det första så är färgerna i ögonskuggorna mkt bättre än jag trodde. De har grymt bra pigment, fäller inte tack var en svagt krämig konsistens & de är lätta att sota. Katjing, så sjukt nöjd! 
Vad gäller läppglansen är jag ingen läppglanstjej, men jag måste säga att jag gillar den längst till höger. Ger verkligen fin nyans. Mkt bra ovanpå läppstift.

Bjuder generöst på suddiga halvdåliga bilder på resultatet när jag testade skuggorna i helgen:



Ditcha elaka märken & ge er ut i djungeln av icke djurtestat! :D NYX har so far iallafall gjort mig sjukt nöjd. Om någon därute har andra favoriter från NYX, hojta gärna! Själv är jag sjukt sugen på att testa deras Doll Eye Mascara, Wonder Pencil samt Loose Face Powder. Next time... :)


13 kommentarer:

Anna Nio sa...

Hurrag! Jag har tre krämögonskuggor från Nyx, har dock bara hunnit testa två av dem, vid varsitt tillfälle, men de var både snygga och satt kalasbra, vad jag drar mig till minnes (fick ev bättra på den ljusare nyansen en gång, men det är ju småpotatis i fråga om hållbarhet, i synnerhet på en krämskugga, tycker jag). Köpte dem pruttbilligt på Ebay eller Amazon (de brittiska varianterna) iaf, och är mycket nöjd med det lilla jag hunnit nyttja dem.

bela sa...

Åh! Det finns så jävla många bra märken där ute. Annars gillar jag Tikei, Lily Lolo och såna där mineralmakeuper + de stora färgglada märkena: sugarpill etc.
Nyx läppennor är ju verkligen de bästa jag provat till det pris man betalar för dem, vilket är 3 dollar max.
Kan tipsa dig om cherryculture.com (Billigt!)
Snyggt btw!(Y)


Maddis sa...

Åhhh, tror det är dags för en matt skuggpalett för mig snart också alltså. Den såg asnajs ut!

Caro Bones sa...

That one is awesome! I have it a few weeks now, I use it almost daily. Great colors and pigmentation :D

andreadoria sa...

Bela - wowza ännu mer märken att kolla upp! Sweet! Tack! Jag är just nu på jakt efter ett nytt puder - som fixerar sminket litet, inte gör fejset orange, inte kakar sig & inte är elakt mot huden. har du några tipz? :D
Tack! :) Ska spana in dina tips omedelbart!

andreadoria sa...

Maddis - DO IT! Mkt glatt överraskade! Hur är det med Sleeks liknande palett? Fäller skuggorna/är det torra? Gillade verkligen att denna är lite krämig, har knappt fällt alls. HAPPY! :)

andreadoria sa...

Caro Bones - I feel the same! Really happy i tried it finally.
I have to ask you, as an NYX expert - is the loose powder they have any good? ;D Im thinking about trying it! Mainly want something that fixates, mattyfies,but doesnt cake & make you look all yellow :D

andreadoria sa...

Anna - OOooh fan vad gött å höra! Men då måste jag ju tipsa om att NYX har en egen affär på Gallerian i sthlm, längst bort typ mittemot H&M! Grymt bra!

andreadoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maja sa...

Smack boom!
Den där paletten ska införskaffas, rackans att man inte visste detta medan den var på rea :D

andreadoria sa...

Maja - ja darnit alltså! :D Men sök på paletten - den heter "One Night In Marocco" - på nätet, du kan hitta den till pangpris där! Bela ovan tipsar ju tex om att man kan beställa NYX asbilligt från cherryculture.com! Lycka till! :D (NYX har rätt mkt paletter så det kanske finns fler kolörer som kan falla på läppen)

Skogsraah ☾ sa...

Det där märket låter ju skitbra! Lät skitbilligt också?! Gick in på hemsidan men blev inte klok på om man kan beställa därifrån. Finns garanterat inte i Piteå :( haha

andreadoria sa...

Skogsraah - Ja nu var ju paletten på rea, men jag tror den kostar typ 200:- vanligen, inte alls mycket! Är du i Stockholm ibland finns en butik här, annars tipsade Bela ovan om att man kan handla NYX billigt via cherryculture.com. Spana in! :)