20 okt. 2015

Cruelty Free: Oil me up, part III!

Oljor är boss - det vet jag ju redan. Tänkte rekommendera två av mina senaste favoritoljeprodukter. Båda är Cruelty Free, samt nästan 100% naturliga ingredienser. BAWS!

Minns ni mitt ångestinlägg om silikoner i håret? Well, jag fick som tur var reaktioner på det & tog mitt förnuft till fånga. Silikonoljan jag har i badrumshyllan står nu längst bak å skäms. Istället valde jag att dammsuga nätet på naturliga alternativ till hårserum, utan en massa silikoner. Det är sannerligen inte det lättaste, men jag hittade faktiskt flera alternativ (överväger att skriva samman inlägg om detta om intresse finns), men framförallt rekommendera det ekologiska, 100% naturliga veganska hårserum jag hittat (Melina! Here we go!)

AUBREY'S CHIA SERUM:



Ekologiskt, Cruelty Free, veganskt, värme- & färgskyddande serum fullproppat med oljor, protein & omega 3. Består främst av Chia-olja, quinoaprotein & antioxidanter från te. Luktar ungefär som en citronfräsch skog (=nom!) & känns jättebra i hårtopparna. Gör håret rakt, glansigt & dödar allt friss & flyg. Blir inte fettigt som det lätt kan bli med andra oljor, men man ska ändå se till att inte överdosera såklart. Lite räcker riktigt långt. I really like this! Jag köpte den för 139:- här!



INGREDIENSER: Coco-caprylate, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil*, salvia hispanica seed oil* (chia), diheptyl succinate, capryloyl glycerin/sebacic acid copolymer, citrus aurantium dulcis (orange) peel oil*, lavandula angustifolia (lavender) oil*, aqua, eucalyptusglobulus leaf oil*, citrus limon (lemon) peel oil*, citrus aurantifolia (lime) oil*, alcohol, chenopodium quinoa seed extract*, hibiscus sabdariffa flower extract, camellia sinensis leaf extract (black tea), salvia officinalis (sage) flower/leaf/stem extract*, rosmarinus officinalis (rosemary) flower/leaf/stem extract*, citrus limon (lemon) peel oil, camellia sinensis leaf extract (green tea), aspalathus linearis extract (rooibos tea).* Organic


Jag har ju tidigare skrivit om min favoritfejskräm från NONIQUE, som verkligen är perfekt lätt under sminket. Men jag har ändå tänkt att den kanske är lite för lätt ändå, att jag skulle vilja ha en extra booster, särskilt nu på vintern. Jag har letat efter ett fejsserum men precis som med serum för håret är det riktigt svårt att hitta sådana utan en massa jävla silikoner! 

Så stötte jag på Bodyshops senarest serie "Oils For Life", där framförallt ansiktsoljan är 99% naturliga oljor. Bam! Jag fick en tester, & I love this juice:

OILS OF LIFE FACIAL OIL:


Shit vad jag gillar den här oljan, kan knappt tro att den inte innehåller en massa skitingredienser - men det gör den inte! Den är superlätt & samtidigt jävligt åtefuktande. Man behöver bara ett par droppar för hela ansiktet, sedan tar man sin vanliga ansiktskräm över. Ta inte för mkt på morgonen - då kan sminket sitta sämre! I recensioner tycker folk olika om doften - personligen tycker den luktar skitgott, svårt att sätta ord på vad (lite kryddigt sött?), men jag älskart! Saker ska lukta av vad de innehåller, inte en massa tillsatta parfymer.

Det enda tråkiga med den här oljan är att den är svindyr - själv fick jag 100:- i rabatt & då kändes det ok. Dock räcker den troligen FOREVER eftersom man använder så lite åt gången. Den återfinns på Bodyshop för 450:-.
INGREDIENSER: Caprylic/Capric Triglyceride (Emollient), Olea Europaea Fruit Oil/Olea Europaea (Olive) Fruit Oil (Emollient), Simmondsia Chinensis Seed Oil/Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil (Skin Conditioning Agent - Occlusive), Camelina Sativa Seed Oil (Emollient), Rosa Canina Fruit Oil (Skin Conditioning Agent), Camellia Oleifera Seed Oil (Skin Conditioning Agent - Emollient), Nigella Sativa Seed Oil (Emollient), Parfum/Fragrance (Fragrance Ingredient), Tocopherol (Antioxidant), Pentaerythrityl Tetra-Di-t-Butyl Hydroxyhydrocinnamate (Antioxidant), Limonene (Fragrance Ingredient), Linalool (Fragrance Ingredient), Citronellol (Fragrance Ingredient), Geraniol (Fragrance Ingredient), Pelargonium Graveolens Flower Oil (Fragrance Ingredient), Rosmarinus Officinalis Leaf Oil/Rosmarinus Officinalis (Rosemary Leaf ) Oil (Fragrance Ingredient), Origanum Majorana Leaf Oil (Refreshing Agent), Anthemis Nobilis Flower Oil (Fragrance Ingredient), Coumarin (Fragrance Ingredient), Lavandula Angustifolia Oil/Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil (Natural Additive), Lavandula Hybrida Oil (Fragrance Ingredient), Citral (Fragrance Ingredient), Citrus Aurantium Dulcis Peel Oil/Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil (Fragrance Ingredient).

Inga kommentarer: