28 juli 2017

Det fula & det fina hos människor

Häromdagen skickade min fina vän Fia det här klippet till mig. Vi brukar skicka fina djurrelaterade klipp till varandra. 

Klippet handlar om den 80-årige japanske gubben Hiroyuki Arakawa som jobbat hela livet som dykare. Och nästan varje dag under senaste 30-åren har han hälsat på fisken Yoriko, på samma ställe, ute i havet. När Yoriko blev skadad & hade svårt att äta, fångade Arawaka varje dag mat åt henne ända till hon blev frisk:


Jag grinar alltid av sådant här, vilket jag erkände för Fia: 


Nuff said. Dont be ugly, folks. Älska djur.

2 kommentarer:

Ellet sa...

Det säger mycket om folk om dom älskar djur tror jag. Mycket mer än så kan jag inte kommentera just nu så jag låter det vara kort och koncist :)

andreadoria sa...

Eller - I can only agree! Det är ett av de bästa karaktärsdragen en människa kan ha.