10 apr. 2013

Silence of teh lambs.

Här har det varit tyst, förutom lite nödvändiga djurklipp. Jag skyller helt på att jag gjort ganska roliga saker, å dessutom varit bortrest. Jag har varit på Scottish Tattoo Convention med grabbarna grus från studion Porky Royale & min skotska BFF Johnny! Jag har pillat å donat hemma i min lilla rävlya! Jag har skjutit mina kollegor i magen med energibollar & jag har varit på grisfest hos Linus med alla kompisarna! Ungefär såhär ser det ut:


Mina ohängda roomies Alex & Peter
 
Alex & Peter plågade folk på Scottish Tattoo Covention. Jag drack öl å hejade på!



Alex vann Best Of Day, den spjuvern! Ljungöl & haggis-chips på det!
Sen joinade min skotska BFF Johnny (näst längst t.v) upp, som jag känt i snart 8 år! Han pratar nästan obegripligt med skotsk dialekt, är världens roligaste & spelar fiol som en djävul! Hoorays!

Det blev magiska efterfester i vår lilla lya med  Johnnys absurt grymt fiddlande & mer ljungöl



Presang från Johnny! Hans egenkomponerade skotska folkvisor för fiol, där varje låt är dedikerad till en specifik person i Johnnys liv. Jag har fått en reel som är dedikerad å döpt efter mig! Weeee-wham!!!

Förutom att bevista Edinburgh med kamrater har jag också pillat & grejat hemma, & äntligen fått upp alla mina märkliga tavlor, skumma lampor, suspekta prylar & underliga böcker på väggen!








Tadaaaa!

& nu senast i helgen blev det makaber grisfest hos Linus - han lagade mäktig vildsvinsmiddag till köttisarna, fantastiska kryddfyllda quornbullar till mig & smackade på med MAGISK efterätt. Sen blev alla goda gamla vänner berusade & vårglada. En fin jävla kväll:


Staffan känns av någon anledning jävligt Game of Thrones på denna bilden


Martin öppnar öl med svärd - det ena värdiga sättet att öppna öl på


Jag & taikon <3


Pickelhuvan på Martin! Vrooom!


Sjukt glad Linus fick ett smakfullt Mussolini-förkläde av Martin! <3


KOLLA EFTERRÄFTEN!!!!1 Min karl är GRYM!


Sen blev allt konturslöst...
Ungefär såhär har jag haft det. Ungefär exakt raka motsatsen till min tillvaro just nu, då jag är mitt uppe i en FRUKTANSVÄRD it-utbildning (ITIL) på 3 dagar, via jobbet. Den konsumerar all livslust & min enda ljusning är att jag imorgon direkt efter tentan varmt kommer tas emot av grisfestkompisarna ovan & Done på Debaser... För vi ska se KVELERTAK lira! Wee-hooo! :D:D:D

Sådär... tillbaks till studierna. :( Wish me luck imorgon på tentan! Jag avslutar med en bild på när jag skjuter min kollega Martin i magen med en energiboll. Force Push! Kamehameha!

4 kommentarer:

Septikemi sa...

Lycka till på tentan! Vad pluggar du?

Åh Skottland verkar så himla häftigt! Jag har fått för mig att jag ska dit på cykel och whiskysemester någon gång.

andreadoria sa...

Septikemi - Det var en intensivkurd i it, som heter ITIL. Gjorde den infernaliska tentan för certifiering, får se hur det går. Håll tummarna!

Åh, skottland är MAGISKT! I shit you not! Skulle precis hänvisa dig till ett inlägg jag gjort om när jag & mitt ex var i Skottland å reste, men så inser jag till min stora skräck att jag inte verkar ha gjort något inlägg om detta. HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT?! :O Borde jag kanske det? Reste runt på västkusten, vilket kan vara världens fagraste platser on erf! Å skottarna är så trevliga! Ååååh!

Septikemi sa...

Jag håller alla tummar jag har!

Ja det borde du i så fall ;) Reseinlägg brukar vara muchos roligt!

andreadoria sa...

Septikemi - nu känner jag pressen på ett skottlands inlägg! Aaaa! Jag ska försöka-. iaf en best of-bildsamling från resan, så du får förundras över SKÖNHEITEN! :D