29 aug. 2013

Behold: UPPSALA!

Halva världen verkar, liksom jag, bevistat Uppsala förra helgen då elaka dödsdyrkarna Watain spelade. Jag & min kamrat Markelius hade sen länge bestämt att vi skulle dit & efter lite insats som herde lyckades jag samla ihop ett glatt gäng vi kunde åka till Uppsala med: Maritza, Anton, Albin, Rikki & hans tjej Agnes. :D

Det blev en jävla livad kväll, med båda mystiska familjeavslöjanden & överraskningar:

Redo för Uppsala!

Äntligen inviga en nästan färdigblingad jacka+väst. Att skapa den perfekta
ytterplagget är en lång & ofta smärtsam process. But soon, my love. Sooon...


Efter att ha svettats på tåget placerade vi oss listigt i
parken nära spelningsstället. Maritza, Agnes & Rikki! 

Bandpic med osynliga äpplen & färglösa scenkläder :D
Jag, Markelius, Albin & Anton representerar.

Sen skedde något makabert! Upp dyker Markelius tidigare helt
okända storebror! Alla var chockade över likheten. Tom de själva.
(Obs Markelius t.v, mystisk storebror Emil t.h. Eller...?!) 

Mötet spred sig på nätet. Min  kompis Emanu kunde inte hålla
sig från en rörlig gif för att ytterligare illustrera likheten :D

Sen gick pojkarna på! Det var varmt & visuellt mycket fagert. Dock tyckte jag
spelningen var lite... trist. Jag föredrar nog Watajnarna på skiva. 

Sen hamnade vi på en obskyr rockklubb någonstans i Uppsala. I samförstånd
kom jag & Maritza fram till att White Russians är den enda värdiga drycken. 

Hela kvällen kallade Markelius & Emil varann för Storebror samt Lillebror, & sanna familjeband växte fram mellan de båda. Efter att jag fått gratis tequila av mystiskt svenne-banan-par, skrattat, lattjat med kompisarna, sprungit på vänner från fjärran landskap (HANNA!) & vi försökt hitta vegetariska hamburgare utan framgång beslöt vi helt sonika att åka taxi hem till Stockholm. Som man gör :D Tillslut fångade vi en taxi efter sluga inlockningstaktiker & jag, Albin & Maritza sjöng mim-schlager på dåliga hits på radion heeeela vägen hem till Stockholm. Min snusdosa var micken. Jag misstänker att chauffören var måttligt road. :D

En jävla bra kväll! Tack alla inblandade! :D

Nu ska jag fixa det sista inför maskerade som jag ska på på lördag. Återkommer givetvis med detta. :D Det kommer bli en rolig helg till. jag är så bortskämd! :D

6 kommentarer:

Ellet sa...

Det ÄR ju min gamla fyllebundsförvant Markelius (han kanske inte ens minns mig)! Jag var tvungen att facebooka honom för jag visste inte vad han hette i förnamn pga trodde/kunde inte låta bli att tänka att han hette Oscar, så jag döpte honom till Oscar! Kul att se att han lever etc :D

andreadoria sa...

Ellet - jajemensan det är det minsann! :D Varifrån känner ni varandra då? :D Oscar heter han inte, inte heller hans hemlige bror ;D Men det är ett fint namn, han hade helt klart passat som en Oscar.

Ellet sa...

Visby, högskolan :) Besökte Hotell Ångest och han lärde mig om orponen!

andreadoria sa...

Ellet - Aaaah! Hotell Ångest, denna mytomspunna boning :D Satte tyvärr aldrig min fot där men känner Ericsson, Koffe, Staffan, Markelius & gänget som bodde där :)

Ellet sa...

Kul! :D Världen (på internet OCH IRL) är liten!

andreadoria sa...

Ellet - ooooh yeeees! :D