12 jan. 2014

"Du är ute på tunn jävla is, och vi väntar under när skiten kollapsar. Det finns en ståplats för dig och din sort, med betongskor i hamnen"

Jag skäms. Min vita månad mötte ett abrupt avslut i lördags. Jag vill iofs inte ens kalla den vit från början, utan snarare grå. "Gandalf Grå-månaden", som Done döpte den. I lördags var den nattsvart. Gandalf svart-lördagen :( Fast okej, jag hade SKITKUL! :D:D:D I CANT LIE!

Såhär började det - ett sms från min fina Malmö-kamrat Filip om att hans band KNAEGT & SLÖA KNIVAR skulle lira i Sthlm. Glädje & Fanfar! Jag sajnade genast upp för kalaset i almanackan. Sedan lurade jag med mig nedan vidriga gäng att följa med. Ungefär där sajnade jag min vita månads avrättning :D Ni ser ju - vilket vidrigt. hänsynslöst, samvetslöst gäng. <3

Olle, Klas, Staffan, Carro. Ohelig allians. 

Efter förfest hos mig insåg vi till vår bestörtning att spelningen skulle vara på Gula Villan i HANINGE, & inte alls Gula Villan i Universitet. VARFÖR HETER ALLA STÄLLEN GULA VILLAN? Jag har hittat minst tre Gula Villor i sthlmsområdet. Inte en enda Gröna Villan eller Lila Villan. Gult gult gult. KONSPIRATION!

Nåväl - kan meddela att Gula Villan i Haningen är tusen ggr bättre än Gula Villa vid Universitet. Som ett pepparkakshus byggd av punkdrömmar står den där - tapetserad med bandaffischer, värme, veganska milkshakedrinkar för 40:-, öl för 20:-, fantastiskt ljud på spelningarna, schvettigt & fasansfullt mycket glädje. :D Alla gick runt med ett stort flin på sina läppar.

Carro, jag & den famösa veganska milkshakedrinken. My downfall.

Fick träffa Patricia & Filip för första gången på skitlänge - lovely! Aldrig sett KNAEGT förut, men eftersom jag vurmar varmt för Filips gamla band CDCP, var jag mer eller mindre säker på att jag skulle bli mer än nöjd. Jag hade rätt - & i vanlig ordning var Filip fullkomligt ursinnig & besinningslös på scen. Stor kärlek när han kängade loss i publiken - fick själv en fot i bröstet <3 

En av de saker jag saknar allra mest med Malmö är den grymma HC-scenen. Det finns ingen större rush av energi än att se ett riktigt ursinnigt band piska upp svett & ilska. Jag njuter alltid som en gris i lervälling. Det finns få saker som ger en känsla av att vara riktigt levande. & jag har nu lovat mig att åka ner till Malmö jävligt mkt oftare 2014 - men det är ju redan ett av mina nyårslöften :D

KNAEGT

Efter giget var Filip så genomsvettig & förtjänade cigarett & folkets jubel, så jag bytte av honom i merch-båset nån halvtimma. Anlade bästa försäljarminen & sålde iallafall två tischor & lite tygmärken: 



"SPOLA EXTA MYCKET!" sa lappen. Carro ser kränkt ut!

<3

Sen lirade SLÖA KNIVAR! Alla som inte sett dem live har missat något - Patricia är som en övernaturlig underjordisk varelse på scen, helt bestående av energi & illa dold ilska. :D Magiskt medryckande. Jävligt bra. Rekommenderas.

SLÖA KNIVAR

Härj & ös!
UV-zombie! Aaah kolla äckliga ögat! :D

Träffade en massa gamla kamrater, bla gamle kumpanen Reidar. Vi pratade skägg & han meddelade sorgset att pga mörkare parti i mustaschen så ser det ut som att han har en Hitler-mustasch varje gång någon tar bild. Jag kunde inte tro att det var möjligt & vi beslöt att testa detta - resultatet har ni nedan. Extremt roligt :D Reidar funderar på att färga muschen lite, inte helt överraskande kanske. Så kul är det kanske inte i längden... 




Anyhow. Det blev en riktig kolsvart helkväll. Jag shoppade bandtröja & tygmärke men det visar jag upp nån annan gång! Idag vaknade jag & saknade min Gandalf Grå-måndag. Jag ska verkligen försöka fortsätta med min grå månad resterande januari. Give me the strength to resist the beer!

Inga kommentarer: