13 jan. 2015

LÖFTETS ÅR 2015, I give thee.

Jag har egentligen aldrig pysslat med nyårslöften, men eftersom jag tycker 2014 var ett sådant magnifikt jävla skit-år, tänker jag att detta fräscha 2015 kanske förtjänar lite löften, som en liten kickstart, ett varmt välkomnande? Det handlar väl mest om saker som mest bara vill ha gjort det här året, å typ inte klassiska tråkiga löften.  2015 ska ju vara ett bra jävla år. COME ON! YEAH! BAM!


SOULHEAL, BABY-löften:


□ Umgås mer med djur i min bekantskapskrets.

□ Vårskrik? Ut å hajka, gå vandringsleder. Blev alldeles för lite av det 2014, antingen var det kallt eller 40 grader typ!

□ Äta ännu mer veganskt, kom igen, så svårt är det inte.

□ Träffa Luc som bor långtbortistan å som jag saknar varje dag hela tiden. Jag har inte träffat honom sedan sommaren 2011, & it breaks my heart :(







Nerdalert-löften:
 Dansa folkdans (japp det har jag gjort senaste 8-9 åren :D) betydligt oftare.
 Arrangera spelmansstämma (i liten skala haha).
 Läsa å samla mer 1500-tals litteratur & kartlägga kvinnors socialhistoria i olika samhällsklasser under tidig modern tid:

Den här plöjer jag just nu, so far really good!
 Starta min hemliga förening.
 Sy mitt hemliga klädprojekt.

Bam thats fun-löften:
 Tatuera mig mer.
 Åka mer utomlands. Längtar efter Berlin, London, Glasgow & Island.
 Bli hysteriskt långhårig OCH rödhårig (=fortsätt visa håret grudnläggande respekt men färga lite ändå):


Ge det något halvår till så är vi i hamn!!!!1 ;D

 
 Åka på på fler punk/hardcore-festivaler & spelningar. Gärna i kombo med punkt två denna kategori.
 Sy in alla mina JÄVLA bandtröjor jag har liggande i diverse trista killstorlekar. Skojar inte, jag tror det kanske är tio st vid det här laget. (Obs, jag saknar symaskin = syr in för hand = tråkigt = skjuter upp det hela tiden :D :() 



Uff.... too much...


Sådärja! :D Inte skitsvårt egentligen. Ska försöka ticka av efter att tiden går. ALLT är ju roligt & inget tråkigt, så det är väl ba å gört? Okej? Okej!

Inga kommentarer: